105 produktów
Wybierz auto
0499241299
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
428,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
428,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241286
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
339,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
339,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8667
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
756,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
756,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8664
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
742,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
742,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
316,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
316,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
459,98
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
459,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8662
Długość [mm]: 981
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
841,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
841,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
350,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
350,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241300
Rodzaj skrzyni biegów: Dla automatyki skrzyni 5-biegowej
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
253,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
253,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190216
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
407,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
407,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190214
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
514,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
514,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470918
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 692
Rozwiń więcej danych
346,21
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
346,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183462
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 9.28
Rozwiń więcej danych
431,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
431,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK68004
Długość [mm]: 719
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
806,24
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
806,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK68008
Długość [mm]: 969
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
931,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
931,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK68010
Długość [mm]: 970
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
960,87
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
960,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK68007
Długość [mm]: 969
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
517,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
517,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK68006
Długość [mm]: 719
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
808,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
808,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK68027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
675,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
675,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK68012
Długość [mm]: 977.2
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
706,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 28.10
706,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN QASHQAI, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN QASHQAI można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN QASHQAI jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN QASHQAI półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN QASHQAI, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN QASHQAI są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.