Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
81 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8667
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
769,44
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
769,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241286
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
348,24
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
348,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499241299
Długość [mm]: 979
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
386,00
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
386,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8664
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
756,04
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
756,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8662
Długość [mm]: 981
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
858,26
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
858,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190216
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
394,36
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
394,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0212J10LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 2.332
Rozwiń więcej danych
187,47
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
187,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
834,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
834,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
883,84
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
883,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 022,60
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 022,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
826,39
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
826,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305166
Długość [mm]: 1012
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
977,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
977,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
848,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
848,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR470963
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 941
Rozwiń więcej danych
362,23
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
362,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS040
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
370,42
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS041
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
501,82
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
501,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK68007
Długość [mm]: 969
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
518,89
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
518,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB184707
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.568
Rozwiń więcej danych
309,94
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
309,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201419
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Długość [mm]: 949
Rozwiń więcej danych
355,40
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
355,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492446
274,28
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
274,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu NISSAN QASHQAI I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie NISSAN QASHQAI I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie NISSAN QASHQAI I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach NISSAN QASHQAI I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu NISSAN QASHQAI I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu NISSAN QASHQAI I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.