Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
30 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
205,91
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
205,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 806
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
348,54
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
348,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
181,67
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
181,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 614
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
254,46
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
254,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
256,97
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
256,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Felga, ilość otworów: 3
239,05
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Felga, ilość otworów: 4
302,52
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
302,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Felga, ilość otworów: 3
206,60
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
206,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 798
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
333,11
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
333,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 615
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
261,46
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
261,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
274,47
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
274,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 798
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
220,79
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
220,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 650
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
293,41
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
293,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 93,36 zł
Długość [mm]: 613
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
179,60
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
179,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 618
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
192,60
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
192,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
299,26
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
299,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 696
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
419,32
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
419,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 22
Długość 1 [mm]: 617
334,41
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
334,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 790
Rozwiń więcej danych
270,88
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
270,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 797
Rozwiń więcej danych
372,09
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
372,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PEUGEOT 106 I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PEUGEOT 106 I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PEUGEOT 106 I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PEUGEOT 106 I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PEUGEOT 106 I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PEUGEOT 106 I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.