17 produktów
Wybierz auto
LOBGKNP20080
Strona zabudowy: Z tyłu
Rura o śr. [mm]: 70
Rozwiń więcej danych
1 874,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 874,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261236
Długość [mm]: 734
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
350,29
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
350,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW002
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 632
548,18
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
548,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR456725
Długość [mm]: 734
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
334,98
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
334,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
253,64
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
253,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWAU025
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 526
Rozwiń więcej danych
310,51
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
310,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235043
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
273,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
273,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235086OL
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
464,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
464,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW186
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 737
Rozwiń więcej danych
347,24
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
347,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235085OL
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
364,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
364,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP299213
Długość [mm]: 523
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
336,58
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
336,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
668,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
668,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNWNVW004
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1246
1 113,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 113,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOBGKNP10057
Strona zabudowy: Z przodu
Rura o śr. [mm]: 50
Rozwiń więcej danych
846,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
846,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900527
Strona zabudowy: Oś tylna
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
1 137,47
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 137,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW188
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 725
Rozwiń więcej danych
362,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
362,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB174109
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1246
Rozwiń więcej danych
1 509,36
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 509,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PORSCHE CAYENNE I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PORSCHE CAYENNE I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PORSCHE CAYENNE I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PORSCHE CAYENNE I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PORSCHE CAYENNE I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PORSCHE CAYENNE I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.