Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do PORSCHE CAYENNE I

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: z tyłu, rura o śr. [mm]: 70, Długość całkowita [mm]: 1246, Produkt podlegają...
1 951,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Długość [mm]: 1246, Ciężar [kg]: 9.55, wieloczęściowy: 2-częściow...
1 530,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, rura o śr. [mm]: 50, Długość całkowita [mm]: 632, wieloczęściowy: ...
881,65 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 724, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Średnica pierścienia uszczelniaj...
468,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 518, otwór o śr [mm]: 10.2, Wymiar gwintu: M24x1.5, Uzębienie zewnętrzne od str...
Produkt kaucjonowany
356,00 zł
668,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Długość [mm]: 526, Uzębienie zewnętrzne od st...
310,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, Długość [mm]: 632
557,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 518, otwór o śr [mm]: 10.2, Wymiar gwintu: M24x1,5, Uzębienie zewnętrzne od str...
265,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 526, Wymiar gwintu: M24X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Średnica ...
367,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PORSCHE

Wał napędowy w samochodzie PORSCHE CAYENNE I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie PORSCHE CAYENNE I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PORSCHE CAYENNE I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie PORSCHE CAYENNE I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie PORSCHE CAYENNE I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie PORSCHE CAYENNE I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PORSCHE CAYENNE I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie PORSCHE CAYENNE I

W pojazdach PORSCHE CAYENNE I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PORSCHE CAYENNE I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

PORSCHE CAYENNE I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PORSCHE CAYENNE I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.