16 produktów
Wybierz auto
GSPPS900523
Dla numeru oe: 95842101123
Długość całkowita [mm]: 1425
1 374,40
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 374,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900625
Długość [mm]: 1423
1 595,56
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 595,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900522
Długość [mm]: 670
843,49
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
843,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6414
Długość [mm]: 865
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
425,68
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
425,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNPS004
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1423
Rozwiń więcej danych
2 325,64
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 325,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNVW019
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-vw-019
965,49
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
965,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 698,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 698,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
GSP201106
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 865
Rozwiń więcej danych
469,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
469,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235085OL
Długość [mm]: 526
Wymiar gwintu: M24x1,5
Rozwiń więcej danych
364,35
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
364,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261298
Długość [mm]: 863
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
420,43
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
420,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
775,84
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
775,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
923,19
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
923,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
NTYNPWPS005
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 535
Rozwiń więcej danych
586,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
586,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP201106OL
Długość [mm]: 865
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
536,40
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
536,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900527
Strona zabudowy: Oś tylna
Rodzaj napędu: Napęd na 4 koła
Rozwiń więcej danych
1 137,47
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
1 137,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP235085
Długość [mm]: 525
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
256,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
256,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu PORSCHE CAYENNE II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie PORSCHE CAYENNE II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie PORSCHE CAYENNE II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach PORSCHE CAYENNE II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu PORSCHE CAYENNE II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu PORSCHE CAYENNE II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.