236 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
230,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
230,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
235,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55147
Długość [mm]: 745
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
408,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
408,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432786
Długość [mm]: 625.7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
218,31
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
218,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042116144980016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
224,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250410
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 723
Rozwiń więcej danych
307,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
307,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
174,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
174,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
227,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
187,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
187,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250369
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
212,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
210,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
210,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
363,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
363,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190099
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
264,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190098
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
275,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190232
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
282,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190231
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
249,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190235
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
281,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
281,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190242
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
268,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190243
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
349,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
349,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190097
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
265,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
265,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.