244 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
249,24
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
249,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
233,71
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
233,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
185,55
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
185,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
357,98
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
357,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
224,83
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
224,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55147
Długość [mm]: 745
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
422,89
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
422,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250369
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
212,55
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
212,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,58
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
215,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
568,06
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
568,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
657,94
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
657,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
449,67
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
449,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
673,33
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
673,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
GENRE3365
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
342,43
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
342,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3369
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
391,77
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
391,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3411
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
565,05
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
565,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3391
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
663,40
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
663,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE165
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
235,97
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
235,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492467
251,86
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
251,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
544,11
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
544,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.