Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
34 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 658
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
243,29
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
243,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 930
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
297,81
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
297,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 662
Rozwiń więcej danych
334,16
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
334,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 910
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
277,94
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
277,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 909
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
412,50
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
412,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
378,36
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
378,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 610
Wymiar gwintu: M20×1.5
Rozwiń więcej danych
265,38
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
265,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 677
Wymiar gwintu: M20
Rozwiń więcej danych
665,75
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
665,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Długość [mm]: 628
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
631,04
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
631,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
288,95
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
288,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 910
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
274,21
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
274,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Ntn
Długość [mm]: 913
Rozwiń więcej danych
636,69
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
636,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Długość [mm]: 982
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
688,15
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
688,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 908
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
538,02
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
538,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
Długość [mm]: 958
Wymiar gwintu: M20×1.5
Rozwiń więcej danych
408,94
zł/szt.
Kraków: śr. 11.06
U ciebie: śr. 11.06
408,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 662
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
231,24
zł/szt.
Kraków: pt. 13.06
U ciebie: pt. 13.06
231,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
429,65
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
429,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 1006
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
674,30
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
674,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
601,96
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
601,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
593,95
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
593,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.