36 produktów
Wybierz auto
0404DK55053
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
628,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
628,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55062
Długość [mm]: 628
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
637,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
637,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55063
Długość [mm]: 946
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
652,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
652,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55020
Długość [mm]: 627
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
599,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
599,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
267,96
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
267,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8944
Długość [mm]: 955
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
372,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250489
Długość [mm]: 910
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
255,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980140
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 910
Rozwiń więcej danych
391,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980139
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 662
Rozwiń więcej danych
341,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980155
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
352,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980178
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 909
Rozwiń więcej danych
348,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980180
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
381,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
381,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
412,91
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
412,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8943
Długość [mm]: 911
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
598,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
598,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250488
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
316,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
316,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250563
Długość [mm]: 909
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
335,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203829
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
291,75
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
291,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55021
Długość [mm]: 1006
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
680,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
680,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491851
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
292,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55050
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
592,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
592,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.