🔥 DO 10 RAT 0% NA ZAKUP CZĘŚCI! RRSO 0%

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do RENAULT CLIO IV

36 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
SNR
MAXGEAR
MEYLE
SKF
HART
LÖBRO
Półoś napędowa SKF VKJC 8940

Długość [mm]: 611

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

348,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

348,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8942

Długość [mm]: 662

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

335,68

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

335,68

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1849

Długość [mm]: 682

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

284,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1850

Długość [mm]: 931

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,86

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

296,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.003

Długość [mm]: 682

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

601,96

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

601,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.063

Długość [mm]: 946

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

654,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

654,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203830

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

378,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203829

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

320,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306114

Ograniczenia producenta: Ntn

Długość [mm]: 913

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

636,69

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

636,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306394

Długość [mm]: 677

Wymiar gwintu: M20

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

665,75

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

665,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 66,25 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1847

Długość [mm]: 930

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

297,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

297,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 16-14 498 0178

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 909

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

345,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

345,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1852

Długość [mm]: 682

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,56

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

212,56

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MEYLE 16-14 498 0180

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 958

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

324,45

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

324,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8943

Długość [mm]: 911

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

592,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

592,44

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8944

Długość [mm]: 955

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

368,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

368,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1848

Długość [mm]: 682

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,40

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

272,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202447

Długość [mm]: 958

Wymiar gwintu: M20×1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

303,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306397

Długość [mm]: 908

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

538,02

zł/szt.

Kraków: pon. 27.10

U ciebie: pon. 27.10

538,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Półoś napędowa SNR DK55.064

Długość [mm]: 982

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

688,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

688,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT CLIO IV

Wał napędowy w samochodzie RENAULT CLIO IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie RENAULT CLIO IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie RENAULT CLIO IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie RENAULT CLIO IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie RENAULT CLIO IV

W pojazdach RENAULT CLIO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

RENAULT CLIO IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.