Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do RENAULT CLIO IV

37 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
MAXGEAR
SNR
MEYLE
HART
LÖBRO
SKF
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1852

Długość [mm]: 682

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

214,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

214,62

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1849

Długość [mm]: 682

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

287,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

287,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306114

Ograniczenia producenta: Ntn

Długość [mm]: 913

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

642,88

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

642,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Półoś napędowa LÖBRO 306394

Długość [mm]: 677

Wymiar gwintu: M20

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

672,21

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

672,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 66,25 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1850

Długość [mm]: 931

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

299,74

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

299,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8942

Długość [mm]: 662

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

338,94

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

338,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8943

Długość [mm]: 911

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

598,19

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

598,19

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 8944

Długość [mm]: 955

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

372,30

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

372,30

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SNR DK55.064

Długość [mm]: 982

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

694,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

694,83

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1847

Długość [mm]: 930

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

300,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

300,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 306397

Długość [mm]: 908

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

543,24

zł/szt.

Kraków: pt. 22.08

U ciebie: pt. 22.08

543,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 92,72 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-1851

Długość [mm]: 931

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

292,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

292,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2598

Długość [mm]: 910

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

276,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

276,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy MAXGEAR 49-2597

Długość [mm]: 658

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

245,65

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

245,65

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 471 583

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 908

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

289,59

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

289,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 482 467

Długość [mm]: 662

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

234,60

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

234,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 482 475

Długość [mm]: 910

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

315,10

zł/szt.

Kraków: wt. 26.08

U ciebie: wt. 26.08

315,10

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203830

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

378,71

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

378,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203829

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

320,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

320,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 16-14 498 0139

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 662

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

351,50

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: czw. 21.08

351,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT CLIO IV

Wał napędowy w samochodzie RENAULT CLIO IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie RENAULT CLIO IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie RENAULT CLIO IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie RENAULT CLIO IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie RENAULT CLIO IV

W pojazdach RENAULT CLIO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

RENAULT CLIO IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.