36 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8940
Długość [mm]: 611
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
348,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8942
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
335,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491849
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
284,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491850
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
296,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55003
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
601,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
601,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55063
Długość [mm]: 946
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
654,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
654,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203830
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
378,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
378,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203829
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
320,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306114
Ograniczenia producenta: Ntn
Długość [mm]: 913
Rozwiń więcej danych
636,69
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
636,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
665,75
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
665,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
MAX491847
Długość [mm]: 930
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
297,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980178
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 909
Rozwiń więcej danych
345,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491852
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
212,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980180
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
324,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8943
Długość [mm]: 911
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
592,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
592,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8944
Długość [mm]: 955
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
368,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491848
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
272,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
303,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
303,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
538,02
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
538,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
0404DK55064
Długość [mm]: 982
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
688,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
688,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.