36 produktów
Wybierz auto
0369VKJC8943
Długość [mm]: 911
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
592,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
592,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR471583
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 908
Rozwiń więcej danych
278,87
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
278,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491849
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
284,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491850
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
296,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491851
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
290,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306114
Ograniczenia producenta: Ntn
Długość [mm]: 913
Rozwiń więcej danych
636,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
636,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
MEY16144980155
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 610
Rozwiń więcej danych
273,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980178
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 909
Rozwiń więcej danych
345,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
345,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55050
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
587,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
587,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55063
Długość [mm]: 946
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
654,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
654,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55064
Długość [mm]: 982
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
688,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
688,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491847
Długość [mm]: 930
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
297,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980139
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 662
Rozwiń więcej danych
348,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980140
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 910
Rozwiń więcej danych
387,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
387,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980180
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
324,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55003
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
601,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
601,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55053
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
622,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
622,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55062
Długość [mm]: 628
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
631,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
631,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
388,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
388,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
665,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
665,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.