58 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
358,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250369
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
207,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
207,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55087
Długość [mm]: 881
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
347,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
347,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299073
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,95
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
251,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190242
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
287,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
287,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
323,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
323,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
683,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
683,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0404DK55086
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
485,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
485,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250468
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
313,40
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
313,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3411
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
558,78
zł/szt.
Kraków: pt. 06.06
U ciebie: pt. 06.06
558,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
HAR449029
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
186,21
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
186,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449030
Długość [mm]: 889
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
242,57
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
242,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449125
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
222,69
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
222,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470880
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
294,23
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
294,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470896
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
248,80
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
248,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462011
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 689
Rozwiń więcej danych
222,86
zł/szt.
Kraków: wt. 10.06
U ciebie: wt. 10.06
222,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC6048
Długość [mm]: 645
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
318,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
318,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55007
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
519,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
519,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55062
Długość [mm]: 628
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
631,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
631,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55083
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
421,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
421,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.