55 produktów
Wybierz auto
0369VKJC5992
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
358,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
358,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250369
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
212,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
212,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299072
Długość [mm]: 720
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
260,87
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
260,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250625
Długość [mm]: 893
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
297,49
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
297,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5991
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
453,31
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
453,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183826
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.138
Rozwiń więcej danych
381,35
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
381,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
341,77
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
341,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3411
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
565,05
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
565,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
322,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
322,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
568,06
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
568,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
0369VKJC6075
Długość [mm]: 785
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
507,88
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
507,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8175
Długość [mm]: 890
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
347,54
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
347,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182884
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.614
Rozwiń więcej danych
306,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
306,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6048
Długość [mm]: 645
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
315,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
315,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250574
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
276,93
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
276,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250177
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
195,09
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
195,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE165
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
235,97
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
235,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299073
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,29
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
247,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55007
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
519,28
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
519,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55053
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
622,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
622,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.