57 produktów
Wybierz auto
Długość [mm]: 651
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
232,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
360,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
360,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
564,20
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
564,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
Długość [mm]: 673
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
524,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
524,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 682
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
628,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
628,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 628
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
637,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
637,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 666
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
414,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
414,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
408,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
408,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 668
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
491,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
491,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
200,99
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
200,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
425,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
425,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 733
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
261,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
223,76
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
223,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 689
Rozwiń więcej danych
223,94
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
223,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
295,64
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
295,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
250,01
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
250,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 866
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
254,68
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
254,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
199,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 898
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
511,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
511,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 649
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
214,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
214,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.