Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do RENAULT CLIO I

15 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Typ skrzyni biegów: JB0/1/3, Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 703, Uzębien...
200,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ skrzyni biegów: JB4/5, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 623, Uzębienie...
211,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 707, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
250,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długość...
203,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś przednia, Długość [mm]: 634, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21, Uz�...
266,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długość...
209,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna, Długość [mm]: 717, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21, Uzębi...
243,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długość...
292,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z lewej, Długość [mm]: 634, Uz...
205,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 706, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
194,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 610, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
195,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 724, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21, Wewnętrzne uzębienie, różne st...
369,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 634, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
168,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Typ skrzyni biegów: JB0/1/3, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 611, Uzębien...
200,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 718, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21, Uzębienie zewnętrzne od strony m...
165,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Wał napędowy w samochodzie RENAULT CLIO I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie RENAULT CLIO I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie RENAULT CLIO I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie RENAULT CLIO I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie RENAULT CLIO I

W pojazdach RENAULT CLIO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

RENAULT CLIO I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.