17 produktów
Wybierz auto
FASFT27165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
205,10
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
205,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS7311R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 23
Rozwiń więcej danych
347,87
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
347,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170404
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
369,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
369,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250116
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
264,38
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
264,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490327
Typ skrzyni biegów: Jb0/1/3
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
200,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
200,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490328
Typ skrzyni biegów: Jb0/1/3
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
200,00
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
200,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR420995
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
196,51
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
196,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432787
Długość [mm]: 706
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
195,02
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
195,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432972
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
168,88
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
168,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR433093
Długość [mm]: 718
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
166,67
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
166,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250014
Długość [mm]: 707
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
257,60
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
257,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250015
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
249,82
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
249,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250020
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
209,35
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
209,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250022
Długość [mm]: 706
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
271,59
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
271,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250045
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
273,98
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
273,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250050
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
207,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
207,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250082
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 717
Rozwiń więcej danych
243,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
243,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.