15 produktów
Wybierz auto
Producenci
GSP250116
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
259,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250082
Strona zabudowy: Oś tylna
Długość [mm]: 717
Rozwiń więcej danych
239,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27165
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
197,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
197,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250050
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
151,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
151,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170404
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
356,09
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
356,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491656
Typ skrzyni biegów: Jb4/5
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
211,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
211,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX490328
Typ skrzyni biegów: Jb0/1/3
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
200,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
200,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250014
Długość [mm]: 707
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
251,48
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
251,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250020
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
221,35
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
221,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250045
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
285,44
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
285,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR420995
Długość [mm]: 610
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
190,00
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
190,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432972
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
163,30
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
163,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR433093
Długość [mm]: 718
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
161,18
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
161,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432787
Długość [mm]: 706
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
188,56
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
188,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS7311R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 23
Rozwiń więcej danych
361,38
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
361,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.