151 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
254,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
231,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
224,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
185,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
185,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55147
Długość [mm]: 745
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
415,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
415,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55087
Długość [mm]: 881
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
347,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
449,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
449,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
463,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
463,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
283,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SRL3667611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
385,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190235
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
278,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
278,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB184837
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.834
Rozwiń więcej danych
271,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
271,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181256
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.762
Rozwiń więcej danych
234,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492467
251,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492468
226,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
226,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490778
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
184,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
184,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490864
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
192,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.