148 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
256,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
233,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
227,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
187,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
187,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
174,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
174,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55147
Długość [mm]: 745
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
436,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
217,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS7317RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 23
Rozwiń więcej danych
438,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.07
438,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
491,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
491,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS7300R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Długość 1 [mm]: 725
330,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.07
330,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250515
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 866
Rozwiń więcej danych
298,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR459711
Długość [mm]: 718
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
274,05
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
274,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250193
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
219,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
219,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250194
Długość [mm]: 631
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
230,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491175
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 726
Rozwiń więcej danych
178,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
178,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042116144980009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
264,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490321
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 715
Rozwiń więcej danych
174,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
174,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462015
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 733
Rozwiń więcej danych
263,74
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
263,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470829
Długość [mm]: 723.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
271,02
zł/szt.
Kraków: pon. 07.07
U ciebie: pon. 07.07
271,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7346R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
535,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.07
535,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.