150 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
251,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
251,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
233,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
233,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
185,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
185,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55147
Długość [mm]: 745
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
422,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
422,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
224,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
224,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
215,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
449,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
449,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
JPG4343100300
Długość [mm]: 720
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
363,71
zł/szt.
Kraków: pt. 04.04
U ciebie: pt. 04.04
363,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100600
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
327,59
zł/szt.
Kraków: pt. 04.04
U ciebie: pt. 04.04
327,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100500
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
289,55
zł/szt.
Kraków: pt. 04.04
U ciebie: pt. 04.04
289,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343102700
Długość [mm]: 721
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
336,71
zł/szt.
Kraków: pt. 04.04
U ciebie: pt. 04.04
336,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
487,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
487,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0404DK55142
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
314,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
314,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3214
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
277,59
zł/szt.
Kraków: pt. 04.04
U ciebie: pt. 04.04
277,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
GENRE3369
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
387,44
zł/szt.
Kraków: pt. 04.04
U ciebie: pt. 04.04
387,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
GENRE3391
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
656,01
zł/szt.
Kraków: pt. 04.04
U ciebie: pt. 04.04
656,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
259,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
259,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55084
Długość [mm]: 622
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
304,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
304,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
261,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
261,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.