Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do RENAULT CLIO II

145 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 602

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,24

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

249,24

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 724

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

233,71

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

233,71

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 745

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

432,78

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

432,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 712

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

185,55

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

185,55

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

172,43

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

172,43

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 724

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

224,83

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

224,83

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 724

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

215,58

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

215,58

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 740

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

492,34

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

492,34

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 610

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

449,67

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

449,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

280,65

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

280,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

342,43

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

342,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

391,77

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

391,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

663,40

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

663,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

247,66

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

247,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 715

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

343,73

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

343,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 720

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

363,71

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

363,71

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 625

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,59

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

327,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

209,79

zł/szt.

Kraków: pon. 10.02

U ciebie: pon. 10.02

209,79

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Długość 1 [mm]: 623

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

328,43

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

328,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,11

zł/szt.

Kraków: wt. 11.02

U ciebie: wt. 11.02

293,11

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT CLIO II

Wał napędowy w samochodzie RENAULT CLIO II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie RENAULT CLIO II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie RENAULT CLIO II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie RENAULT CLIO II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie RENAULT CLIO II

W pojazdach RENAULT CLIO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

RENAULT CLIO II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.