153 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
254,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
231,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
224,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
185,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
185,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55147
Długość [mm]: 745
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
431,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
431,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE015
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
269,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
269,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6085
Długość [mm]: 630
Otwór o śr [mm]: 8.6
Rozwiń więcej danych
331,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6082
Długość [mm]: 723
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
408,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
408,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190097
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
267,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
267,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8459
Długość [mm]: 606
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
344,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3365
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
338,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
338,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
0404DK55087
Długość [mm]: 881
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
347,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7300L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Średnica przegubu trójbieżnego (tripode) [mm]: 30
348,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
348,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7320RA
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów: 23
Ilość zębów, obręcz abs: 26
Rozwiń więcej danych
432,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
432,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7338L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Długość 1 [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
327,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
327,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7346R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
530,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
530,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100300
Długość [mm]: 720
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
261,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
261,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343102700
Długość [mm]: 721
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
242,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
242,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.