139 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
228,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
228,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
233,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432786
Długość [mm]: 625.7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
212,10
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
212,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
185,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
185,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
224,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250410
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 723
Rozwiń więcej danych
304,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55147
Długość [mm]: 745
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
411,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
411,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG4343100600
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
212,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
212,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190097
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
263,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170169
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
269,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
239,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENRE3214
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
277,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
277,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
0499250364
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
252,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55142
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
278,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27160
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
243,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27162
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
237,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR438673
Długość [mm]: 724
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
206,66
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
206,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR441229
Długość [mm]: 723.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
243,34
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
243,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT CLIO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT CLIO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT CLIO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT CLIO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT CLIO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT CLIO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.