52 produktów
Wybierz auto
0499250510
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
246,10
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
246,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55089
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
637,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
637,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55090
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
412,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6199
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
287,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492599
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 654
Rozwiń więcej danych
261,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190250
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
281,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE134
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
248,32
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
248,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250425
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
279,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250429
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 956
Rozwiń więcej danych
342,78
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
342,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
627,29
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
627,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
501,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
501,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
570,08
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
570,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
563,05
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
563,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
553,22
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
553,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
GSP250535
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
256,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55042
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
628,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
628,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5947
Długość [mm]: 941
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
493,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
493,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491191
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
295,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980153
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 984
Rozwiń więcej danych
333,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
333,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE159
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT GRAND SCENIC II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT GRAND SCENIC II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT GRAND SCENIC II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT GRAND SCENIC II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT GRAND SCENIC II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT GRAND SCENIC II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.