56 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC6199
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
290,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250510
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
248,49
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
248,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55090
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
416,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
416,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55089
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
643,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
643,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE159
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
327,20
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491190
Długość [mm]: 680
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
244,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491820
Długość [mm]: 973
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
342,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
342,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE134
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
250,73
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
250,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6191
Długość [mm]: 928
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
429,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6198
Długość [mm]: 933
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
486,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
486,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6204
Długość [mm]: 681
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
298,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250535
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
259,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC5947
Długość [mm]: 941
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
494,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
494,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980143
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 929
Rozwiń więcej danych
348,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980149
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 972
Rozwiń więcej danych
358,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980152
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
334,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980153
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 984
Rozwiń więcej danych
336,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
336,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462008
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
290,24
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
290,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
269,29
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
269,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464426
Długość [mm]: 680
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,56
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
242,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT GRAND SCENIC II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT GRAND SCENIC II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT GRAND SCENIC II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT GRAND SCENIC II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT GRAND SCENIC II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT GRAND SCENIC II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.