55 produktów
Wybierz auto
0404DK55089
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
637,78
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
637,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60987
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
314,16
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
314,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55090
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
412,30
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
412,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250510
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
243,72
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
243,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC6199
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
287,32
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
287,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60986
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
269,95
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
269,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218274
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
323,45
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
323,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462176
Długość [mm]: 956
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
270,81
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
270,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190250
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
304,50
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
304,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182865
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.062
Rozwiń więcej danych
239,75
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
239,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55018
Długość [mm]: 1004
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
284,97
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
284,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55061
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
481,94
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
481,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55043
Długość [mm]: 983
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
667,06
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
667,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE134
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
248,32
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
248,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC6488
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
478,22
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
478,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1277
Długość [mm]: 654
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
389,52
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
389,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1279
Długość [mm]: 955
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
486,12
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
486,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
328,83
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
328,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980152
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
331,70
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
331,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250536
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 984
Rozwiń więcej danych
356,51
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
356,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT GRAND SCENIC II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT GRAND SCENIC II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT GRAND SCENIC II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT GRAND SCENIC II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT GRAND SCENIC II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT GRAND SCENIC II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.