53 produktów
Wybierz auto
0499250510
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
266,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
266,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55089
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
632,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
632,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6199
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
290,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55090
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
404,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
404,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980152
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
340,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
340,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980153
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 984
Rozwiń więcej danych
415,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
415,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
486,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
486,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
581,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
581,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SKFVKJC6204
Długość [mm]: 681
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
298,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6488
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
443,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
443,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1279
Długość [mm]: 955
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
493,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
493,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE148
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 684
Rozwiń więcej danych
252,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
252,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218274
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
323,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
323,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250425
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
279,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
279,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250535
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
256,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250604
Długość [mm]: 942
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
351,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55101
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
525,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
525,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
570,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
570,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWRE134
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
248,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
248,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55043
Długość [mm]: 983
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
654,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
654,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT GRAND SCENIC II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT GRAND SCENIC II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT GRAND SCENIC II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT GRAND SCENIC II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT GRAND SCENIC II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT GRAND SCENIC II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.