157 produktów
Wybierz auto
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
235,99
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
235,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
187,37
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
187,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
227,02
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
227,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
174,11
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
174,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432786
Długość [mm]: 625.7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
216,63
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
216,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
224,14
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
224,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENRE3365
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
341,94
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
341,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
GENRE3369
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
391,21
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
391,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
297,87
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
297,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170432
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
290,76
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
290,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE165
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
200,99
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
200,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250250
Długość [mm]: 733
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
261,27
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
261,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
226,05
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
226,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170786
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
310,68
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
310,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490323
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
181,55
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
181,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490537
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
184,85
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
184,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490778
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
186,64
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
186,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490864
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
194,13
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
194,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490865
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
194,13
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
194,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492467
254,33
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
254,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT KANGOO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT KANGOO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT KANGOO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT KANGOO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT KANGOO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT KANGOO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.