155 produktów
Wybierz auto
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
233,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
185,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
185,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
224,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
196,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
196,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432786
Długość [mm]: 625.7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
206,22
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
206,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170787
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
257,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
257,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
223,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
223,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
239,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
266,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250514
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 606
Rozwiń więcej danych
255,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250579
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
267,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
267,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250146
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
197,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
197,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250245
Długość [mm]: 726
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
207,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK55214
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 743
Rozwiń więcej danych
347,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490778
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
184,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
184,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG4343100600
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
212,49
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
212,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENRE3214
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
277,59
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
277,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
FASFT27162
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
237,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27174
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
204,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT KANGOO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT KANGOO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT KANGOO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT KANGOO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT KANGOO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT KANGOO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.