211 produktów
Wybierz auto
042116144980041
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
347,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980052
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
231,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
231,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490322
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490538
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
185,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
185,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980098
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
292,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490324
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 724
Rozwiń więcej danych
224,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENRE3369
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
387,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
387,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
GENRE3391
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
656,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
656,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
764,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
764,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
0400302004190099
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
261,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190111
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
296,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181256
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 5.762
Rozwiń więcej danych
234,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC6049
Długość [mm]: 639
Otwór o śr [mm]: 9.6
Rozwiń więcej danych
369,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6144
Długość [mm]: 630
Otwór o śr [mm]: 8.6
Rozwiń więcej danych
342,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
342,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8654
Długość [mm]: 687
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
481,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
481,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490321
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 715
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490537
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
183,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
183,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980043
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 728
Rozwiń więcej danych
238,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182998
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.934
Rozwiń więcej danych
314,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 09.05
314,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT KANGOO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT KANGOO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT KANGOO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT KANGOO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT KANGOO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT KANGOO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.