52 produktów
Wybierz auto
042116144980041
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
360,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
360,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464154
Długość [mm]: 921
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
314,30
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
314,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464419
Długość [mm]: 679
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
202,23
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
202,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
498,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
498,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0400302004190115
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
315,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
315,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8649
Długość [mm]: 671
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
362,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
362,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190114
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
271,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
271,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55111
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
532,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
532,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55154
Długość [mm]: 697
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
510,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
510,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3659610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
233,39
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
233,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3659611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
358,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
358,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3682612
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 911
Rozwiń więcej danych
475,89
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
475,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52450
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
309,78
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
309,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55083
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
422,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
422,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55151
Długość [mm]: 692
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
504,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
504,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55100
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
569,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
569,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55057
Długość [mm]: 705
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
517,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
517,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250612
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 918
Rozwiń więcej danych
324,34
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
324,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490983
Typ skrzyni biegów: 5 speed
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
218,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
218,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS7354R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Długość 1 [mm]: 920
344,31
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
344,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT KANGOO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT KANGOO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT KANGOO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT KANGOO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT KANGOO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT KANGOO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.