53 produktów
Wybierz auto
042116144980041
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
355,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182817
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.668
Rozwiń więcej danych
294,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980098
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
298,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
298,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55083
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
425,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
425,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250541
Długość [mm]: 913
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
310,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
310,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190112
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
352,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
352,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55111
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
338,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55151
Długość [mm]: 692
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
516,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
516,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52272
Długość [mm]: 815
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
329,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE022
Ilość zębów: 27
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
241,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
241,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE030
Ilość zębów: 23
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
241,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
241,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGADS7354L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
350,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
350,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3659611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
362,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
362,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3682612
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 911
Rozwiń więcej danych
480,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
480,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27172
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
238,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27174
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
206,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
206,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
772,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
772,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
374,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
402,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
402,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GSP250612
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 918
Rozwiń więcej danych
322,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
322,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT KANGOO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT KANGOO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT KANGOO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT KANGOO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT KANGOO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT KANGOO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.