52 produktów
Wybierz auto
042116144980041
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
351,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
351,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980098
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
295,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
295,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182817
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.668
Rozwiń więcej danych
291,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
291,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55151
Długość [mm]: 692
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
511,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
511,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE021
Ilość zębów: 27
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
215,87
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
215,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE030
Ilość zębów: 23
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
239,05
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492471
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
327,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
327,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3659610
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 920
Rozwiń więcej danych
441,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
441,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250541
Długość [mm]: 913
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
307,06
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
307,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3659611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
358,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
358,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52451
Długość [mm]: 922
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
312,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
312,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52272
Długość [mm]: 815
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
326,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
326,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52450
Długość [mm]: 676
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
275,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
275,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3682612
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 911
Rozwiń więcej danych
475,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
475,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55083
Długość [mm]: 807
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
401,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
401,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7354L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
347,52
zł/szt.
Kraków: pt. 03.10
U ciebie: pt. 03.10
347,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27172
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
235,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
235,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27174
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
204,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 02.10
204,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464419
Długość [mm]: 679
Wymiar gwintu: M22 x 1,5
Rozwiń więcej danych
210,37
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
210,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
212,52
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
212,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT KANGOO II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT KANGOO II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT KANGOO II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT KANGOO II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT KANGOO II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT KANGOO II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.