45 produktów
Wybierz auto
0499241365
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
332,57
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
332,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8667
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
769,44
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
769,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8664
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
756,04
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
756,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8662
Długość [mm]: 981
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
858,26
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
858,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS165
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
331,78
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
331,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
883,84
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
883,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
1 022,60
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 022,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
826,39
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
826,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305166
Długość [mm]: 1012
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
977,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
977,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
848,59
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
848,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWNS040
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
370,42
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
370,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS041
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
501,82
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
501,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP241577
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
348,00
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
348,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492472
321,07
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
321,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492444
404,20
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
404,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8660
Długość [mm]: 1010
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
821,40
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
821,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS048
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
370,38
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
370,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS076
Strona zabudowy: Oś tylna, oś tylna strona lewa, oś tylna strona prawa
Długość [mm]: 800
Rozwiń więcej danych
239,05
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183462
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 9.28
Rozwiń więcej danych
435,25
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
435,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52725
Długość [mm]: 612
Wymiar gwintu: 24x150 c
Rozwiń więcej danych
364,49
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
364,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT KOLEOS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT KOLEOS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT KOLEOS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT KOLEOS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT KOLEOS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT KOLEOS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.