43 produktów
Wybierz auto
0499241365
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
326,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
326,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8667
Długość [mm]: 616
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
763,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
763,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8664
Długość [mm]: 649
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
750,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
750,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8662
Długość [mm]: 981
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
849,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
849,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS165
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia automat. bezstopniowa (cvt)
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
335,00
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
335,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
756,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
756,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
846,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
846,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
908,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
908,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
869,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
869,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LOB305166
Długość [mm]: 1012
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
1 005,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
1 005,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
860,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
860,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
NTYNPWNS042
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
317,84
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
317,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS040
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
335,00
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
335,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS049
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
413,04
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
413,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS043
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
397,44
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWNS062
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
335,00
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
335,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202464
Długość [mm]: 605
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
407,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
407,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK68027
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
682,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
682,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8660
Długość [mm]: 1010
Wymiar gwintu: M24x1.5
Rozwiń więcej danych
815,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
815,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467038
Długość [mm]: 667
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 29
Rozwiń więcej danych
298,90
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
298,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT KOLEOS I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT KOLEOS I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT KOLEOS I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT KOLEOS I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT KOLEOS I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT KOLEOS I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.