25 produktów
Wybierz auto
0400302004190092
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
257,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
257,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170413
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 706
Rozwiń więcej danych
390,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
390,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490986
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 706
Rozwiń więcej danych
205,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
205,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR421001
Długość [mm]: 745
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
169,71
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
169,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR421003
Długość [mm]: 742.9
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
263,99
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
263,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3118
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 702
Rozwiń więcej danych
378,82
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
378,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
0400302004190091
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
303,46
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
303,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250046
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,38
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
272,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250131
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
227,67
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
227,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250309
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 702
Rozwiń więcej danych
127,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
127,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170300
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 745
Rozwiń więcej danych
281,42
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
281,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
MTL171236
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
648,03
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
648,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR435342
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 802
Rozwiń więcej danych
265,09
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
265,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449014
Długość [mm]: 706
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
206,59
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
206,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL170414
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 747
Rozwiń więcej danych
378,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
378,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250035
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
245,88
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
245,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490881
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 747
Rozwiń więcej danych
205,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
205,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250093
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
140,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
140,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250130
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
179,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
179,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250134
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
192,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
192,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT LAGUNA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT LAGUNA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT LAGUNA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT LAGUNA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT LAGUNA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT LAGUNA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.