107 produktów
Wybierz auto
GSP250496
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
288,00
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
288,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250460
Długość [mm]: 692
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
253,72
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
253,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55119
Długość [mm]: 1004.85
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
724,78
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
724,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55120
Długość [mm]: 644
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
532,58
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
532,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55162
Długość [mm]: 981
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
519,90
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
519,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55118
Długość [mm]: 656
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
645,40
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
645,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8143
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
519,49
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
519,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
590,12
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
590,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
501,11
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
501,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0369VKJC8132
Długość [mm]: 961
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
654,51
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
654,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8599
Długość [mm]: 788.3
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
407,67
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
407,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1220
Długość [mm]: 719
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
425,17
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
425,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
438,85
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
438,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
SNRDK55216
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
442,26
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
442,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250596
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
407,87
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
407,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE003
257,74
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
257,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE004
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
343,73
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
343,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE011
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190092
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
257,24
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
257,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170413
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 706
Rozwiń więcej danych
390,73
zł/szt.
Kraków: wt. 27.05
U ciebie: wt. 27.05
390,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT LAGUNA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT LAGUNA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT LAGUNA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT LAGUNA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT LAGUNA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT LAGUNA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.