106 produktów
Wybierz auto
0404DK55162
Długość [mm]: 981
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
508,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
508,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8143
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
528,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
528,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250460
Długość [mm]: 692
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
253,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55118
Długość [mm]: 656
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
646,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
646,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250496
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
288,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
288,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55120
Długość [mm]: 644
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
521,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
521,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55119
Długość [mm]: 1004.85
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
709,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
709,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490986
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 706
Rozwiń więcej danych
205,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
205,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
668,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
668,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0400302004190092
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
259,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55170
Długość [mm]: 690.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
656,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
656,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250034
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
115,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
115,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250093
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
140,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
140,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250208
Długość [mm]: 723
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
229,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250309
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 702
Rozwiń więcej danych
127,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
127,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250328
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
296,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
296,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490627
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 800
229,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
229,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SNRDK55216
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 709
Rozwiń więcej danych
434,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
434,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55297
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
372,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
501,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 11.04
501,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT LAGUNA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT LAGUNA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT LAGUNA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT LAGUNA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT LAGUNA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT LAGUNA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.