36 produktów
Wybierz auto
GSP250460
Długość [mm]: 692
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
253,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
253,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250446
Długość [mm]: 719
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
219,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
219,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250226
Długość [mm]: 802
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
275,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
275,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55218
Długość [mm]: 1003.8
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
442,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
442,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55297
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
379,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
379,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250228
Długość [mm]: 967
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
280,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
280,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
259,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
259,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250445
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
323,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
323,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250632
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
297,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
297,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250208
Długość [mm]: 723
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
244,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
244,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250328
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
316,03
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
316,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250329
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
182,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
182,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE004
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
300,88
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE011
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
501,11
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
501,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
SNRDK55219
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1000
Rozwiń więcej danych
420,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
420,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
438,85
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
438,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
536,41
zł/szt.
Kraków: śr. 10.12
U ciebie: śr. 10.12
536,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0499250219
Długość [mm]: 794
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
276,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
276,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250509
Długość [mm]: 822
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
364,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 09.12
364,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT LAGUNA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT LAGUNA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT LAGUNA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT LAGUNA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT LAGUNA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT LAGUNA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.