52 produktów
Wybierz auto
GSP250460
Długość [mm]: 692
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
253,72
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
253,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
619,39
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
619,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510490626
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 722
258,95
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
258,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490624
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 635
246,04
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
246,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491720
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
340,69
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
340,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190238
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
343,55
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
343,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490627
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 800
229,09
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
229,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
590,12
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
590,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
NTYNPWRE011
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,25
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491861
Długość [mm]: 954
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
435,22
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
435,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
259,41
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
259,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190252
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
251,69
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
251,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491893
Długość [mm]: 695
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
292,31
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
292,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR454290
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 593
Rozwiń więcej danych
259,91
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: czw. 08.05
U ciebie: czw. 08.05
259,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
438,85
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
438,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
536,41
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
536,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
HAR454288
Długość [mm]: 632
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
215,25
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: czw. 08.05
U ciebie: czw. 08.05
215,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MTL171032
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 795
Rozwiń więcej danych
432,68
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
432,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
501,11
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: wt. 06.05
U ciebie: wt. 06.05
501,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0499250208
Długość [mm]: 723
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
229,40
zł/szt.
Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%
Kraków: pon. 05.05
U ciebie: pon. 05.05
229,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT LAGUNA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT LAGUNA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT LAGUNA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT LAGUNA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT LAGUNA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT LAGUNA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.