29 produktów
Wybierz auto
GSP250496
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
297,96
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
297,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55162
Długość [mm]: 981
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
522,05
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
522,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8143
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
529,64
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
529,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55118
Długość [mm]: 656
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
631,78
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
631,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55119
Długość [mm]: 1004.85
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
709,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
709,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55120
Długość [mm]: 644
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
531,38
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
531,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60780
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 26
Rozwiń więcej danych
311,91
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
311,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60782
Długość [mm]: 944.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
374,57
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
374,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250596
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
388,17
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
388,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250622
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 690
Rozwiń więcej danych
340,77
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
340,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
676,58
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
676,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
LPRDS52418
Długość [mm]: 963
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
380,64
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
380,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491882
Długość [mm]: 966
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
294,44
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
294,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491883
Długość [mm]: 639
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
308,10
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
308,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492474
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M18x1,5
Rozwiń więcej danych
326,04
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
326,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
937,37
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
937,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0369VKJC8130
Długość [mm]: 939
Wymiar gwintu: 22x1.5
Rozwiń więcej danych
583,28
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
583,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8132
Długość [mm]: 961
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
606,88
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
606,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55170
Długość [mm]: 690.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
662,41
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
662,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462103
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 940
Rozwiń więcej danych
315,15
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
315,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT LAGUNA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT LAGUNA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT LAGUNA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT LAGUNA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT LAGUNA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT LAGUNA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.