26 produktów
Wybierz auto
0404DK55162
Długość [mm]: 981
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
529,43
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
529,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55120
Długość [mm]: 644
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
540,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
540,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250496
Długość [mm]: 640
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
255,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55118
Długość [mm]: 656
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
614,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
614,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55119
Długość [mm]: 1004.85
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
430,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
430,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8143
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
519,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
519,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8139
Długość [mm]: 678
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
590,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
590,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
631,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
631,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK55192
Długość [mm]: 632.15
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
669,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
669,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8132
Długość [mm]: 961
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
654,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
654,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8135
Długość [mm]: 639
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
522,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
522,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250596
Długość [mm]: 959
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
414,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
414,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462104
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 687
Rozwiń więcej danych
299,49
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
299,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492474
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M18x1,5
Rozwiń więcej danych
326,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491882
Długość [mm]: 966
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
294,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
294,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250377
Długość [mm]: 940
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
319,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
319,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250455
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 943
Rozwiń więcej danych
307,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55205
Długość [mm]: 651.65
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
517,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
517,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491883
Długość [mm]: 639
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
308,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
308,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
926,78
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
926,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT LAGUNA III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT LAGUNA III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT LAGUNA III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT LAGUNA III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT LAGUNA III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT LAGUNA III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.