95 produktów
Wybierz auto
0404DK55115
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
366,94
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
366,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6038
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
533,38
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
533,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299201
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
200,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
200,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250441
Długość [mm]: 636
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
257,68
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
257,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6039
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
516,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
516,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250346
Długość [mm]: 669
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
224,65
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
224,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27172
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
245,37
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
245,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3682612
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 911
Rozwiń więcej danych
475,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
475,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7333RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Długość 1 [mm]: 805
468,93
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
468,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7334LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Długość 1 [mm]: 640
396,80
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
396,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55096
Długość [mm]: 690
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
413,97
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
413,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55127
Długość [mm]: 690
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
504,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
504,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55137
Długość [mm]: 689
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
574,75
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
574,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6060
Długość [mm]: 655
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
667,71
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
667,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52250
Długość [mm]: 672
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
279,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
279,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3363
Typ skrzyni biegów: 6 speed
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
383,05
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
383,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3368
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
663,40
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
663,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
498,82
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
498,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
701,41
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
701,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
588,62
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
588,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.