101 produktów
Wybierz auto
0404DK55115
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
369,80
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
369,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6039
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
450,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299201
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
208,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
208,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182817
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.668
Rozwiń więcej danych
301,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250441
Długość [mm]: 636
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
285,49
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
285,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6038
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
537,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
537,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENRE3363
Typ skrzyni biegów: 6 speed
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
382,50
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
382,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 87,45 zł
GENRE3368
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
662,38
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
662,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
LPRDS52250
Długość [mm]: 672
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
280,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52272
Długość [mm]: 815
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
329,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55054
Długość [mm]: 828
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
372,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
372,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55134
Długość [mm]: 689
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
525,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
525,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55220
Długość [mm]: 818.2
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
711,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
711,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55096
Długość [mm]: 690
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
357,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55127
Długość [mm]: 690
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
401,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
401,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55151
Długość [mm]: 692
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
516,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
516,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250402
Długość [mm]: 660
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
251,27
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
251,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27172
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
238,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
238,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
216,62
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
216,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190306
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
281,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.