99 produktów
Wybierz auto
0404DK55115
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
358,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6038
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
533,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
533,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6039
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
521,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
521,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299201
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
200,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
200,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
525,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
525,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
694,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
694,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
BGADS7331LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Długość 1 [mm]: 640
368,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
368,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7331RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 39
413,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
413,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7333RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Długość 1 [mm]: 805
464,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
464,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7334LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Długość 1 [mm]: 640
392,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
392,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55140
Długość [mm]: 937
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
500,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
500,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980057
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
318,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
318,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250348
Długość [mm]: 905
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
280,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
280,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250494
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
312,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250516
Długość [mm]: 674
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
246,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
246,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250554
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
329,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
329,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250447
Długość [mm]: 930
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
334,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250444
Długość [mm]: 626
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
330,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
330,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299188
Długość [mm]: 916
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
301,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 03.04
301,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6002
Długość [mm]: 903
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
553,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
553,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.