103 produktów
Wybierz auto
0404DK55115
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
369,80
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
369,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182817
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 7.668
Rozwiń więcej danych
304,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6038
Długość [mm]: 915
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
537,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
537,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6039
Długość [mm]: 662
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
450,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250441
Długość [mm]: 636
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
285,49
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
285,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299201
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
208,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
208,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE030
Ilość zębów: 23
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
272,59
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
272,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250440
Długość [mm]: 804
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
350,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490982
Typ skrzyni biegów: 5 speed
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Rozwiń więcej danych
191,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
191,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491189
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 636
Rozwiń więcej danych
287,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980055
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 674
Rozwiń więcej danych
243,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55137
Długość [mm]: 689
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
592,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
592,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55116
Długość [mm]: 691
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
365,12
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
365,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7334LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Długość 1 [mm]: 640
416,02
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
416,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250554
Długość [mm]: 960
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
348,92
zł/szt.
Kraków: pon. 21.07
U ciebie: pon. 21.07
348,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
641,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
641,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAX492469
274,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250350
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470870
Długość [mm]: 638
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
237,57
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
237,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470881
Długość [mm]: 932
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
273,24
zł/szt.
Kraków: śr. 23.07
U ciebie: śr. 23.07
273,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.