70 produktów
Wybierz auto
0404DK55090
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
412,30
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
412,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6199
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
287,30
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
287,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250510
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
273,30
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
273,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
570,08
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
570,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
619,69
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
619,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWRE183
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980153
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 984
Rozwiń więcej danych
411,05
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
411,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC8963
Długość [mm]: 657
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
321,85
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
321,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
627,29
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
627,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 92,72 zł
LPRDS60987
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
314,16
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
314,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE159
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
378,16
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
378,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
563,05
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
563,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 81,99 zł
MEY16144980143
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 929
Rozwiń więcej danych
341,61
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
341,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55012
Długość [mm]: 975
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
574,87
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
574,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55061
Długość [mm]: 652
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
569,87
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
569,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55102
Długość [mm]: 705
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
472,74
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
472,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55022
Długość [mm]: 699
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
654,14
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
654,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55043
Długość [mm]: 983
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
667,06
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
667,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55011
Długość [mm]: 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
495,87
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
495,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
402,77
zł/szt.
Kraków: śr. 04.06
U ciebie: śr. 04.06
402,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.