Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do RENAULT MEGANE III

72 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 684

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,12

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

290,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 696

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

637,50

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

637,50

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 929

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

266,84

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

266,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 961

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

408,13

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

408,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 632

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

256,99

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

256,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 632

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

340,00

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

340,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 680

Wymiar gwintu: 20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

291,47

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

291,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 972

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

366,04

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

366,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

279,91

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

279,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

294,54

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

294,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 6.062

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,69

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

241,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 703

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

229,66

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

229,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 680

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,66

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

235,66

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 926

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

261,61

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

261,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 684

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

268,43

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

268,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 700

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

229,08

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

229,08

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 952

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

419,32

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

419,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 941

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

489,69

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

489,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 933

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

488,66

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

488,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 681

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

298,43

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

298,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT MEGANE III

Wał napędowy w samochodzie RENAULT MEGANE III – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie RENAULT MEGANE III?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie RENAULT MEGANE III?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie RENAULT MEGANE III – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie RENAULT MEGANE III

W pojazdach RENAULT MEGANE III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

RENAULT MEGANE III – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.