70 produktów
Wybierz auto
0499250510
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
353,96
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
353,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55090
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
416,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
416,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55089
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
643,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
643,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6199
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
290,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
290,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52221
Długość [mm]: 931
Wymiar gwintu: 20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
333,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
333,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55012
Długość [mm]: 975
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
580,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
580,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
259,48
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
259,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP250604
Długość [mm]: 942
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
355,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
355,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE148
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 684
Rozwiń więcej danych
255,42
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
255,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55104
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
395,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
395,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491190
Długość [mm]: 680
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
244,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
244,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510491191
Długość [mm]: 931
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
298,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
298,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491836
Długość [mm]: 686
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
202,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
202,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE183
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
397,44
zł/szt.
Kraków: pt. 18.07
U ciebie: pt. 18.07
397,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
236,16
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
236,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190250
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
284,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
284,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980143
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 929
Rozwiń więcej danych
348,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
348,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464426
Długość [mm]: 680
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
242,32
zł/szt.
Kraków: wt. 22.07
U ciebie: wt. 22.07
242,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55042
Długość [mm]: 665
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
634,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
634,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55041
Długość [mm]: 1035
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
688,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
688,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.