68 produktów
Wybierz auto
LPRDS60987
Długość [mm]: 928
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
314,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55089
Długość [mm]: 696
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
637,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
637,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55090
Długość [mm]: 961
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
412,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250510
Długość [mm]: 929
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
243,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250606
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 686
Rozwiń więcej danych
311,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
311,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6199
Długość [mm]: 684
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
287,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55104
Długość [mm]: 952
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
663,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
663,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55043
Długość [mm]: 983
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 27
Rozwiń więcej danych
667,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
667,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE134
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
248,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
248,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC5913
Długość [mm]: 952
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
366,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6488
Długość [mm]: 984
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
478,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
478,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190255
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
328,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55102
Długość [mm]: 705
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
491,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
491,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE159
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
292,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
292,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE183
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
393,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
393,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980149
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 972
Rozwiń więcej danych
355,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
355,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55068
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
543,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
543,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464426
Długość [mm]: 680
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
231,98
zł/szt.
Kraków: pon. 27.10
U ciebie: pon. 27.10
231,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980152
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
331,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS60986
Długość [mm]: 681
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
269,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.