70 produktów
Wybierz auto
0499250313
Długość [mm]: 750
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
256,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
256,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490475
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 752
Rozwiń więcej danych
205,64
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
205,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490560
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
201,50
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
201,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490326
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 750
Rozwiń więcej danych
213,05
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
213,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC1241
Długość [mm]: 653
Otwór o śr [mm]: 8.6
Rozwiń więcej danych
423,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
423,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250039
Długość [mm]: 748
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
243,82
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
243,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR430699
Długość [mm]: 654
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
216,01
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
216,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR438631
Długość [mm]: 745
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
151,75
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
151,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR420968
Długość [mm]: 648
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
156,90
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
156,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR437398
Długość [mm]: 745
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
221,99
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
221,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR420986
Długość [mm]: 742
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
170,61
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
170,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR420987
Długość [mm]: 742
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
184,07
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
184,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471581
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 658.5
Rozwiń więcej danych
188,74
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
188,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
221,31
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
221,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
512,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
512,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
432,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
432,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
363,03
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
363,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
360,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
360,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
473,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
473,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510490914
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 646
Rozwiń więcej danych
207,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
207,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT MEGANE SCENIC, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT MEGANE SCENIC można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT MEGANE SCENIC jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT MEGANE SCENIC półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT MEGANE SCENIC, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT MEGANE SCENIC są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.