53 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
254,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
254,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
215,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
262,83
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
262,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27167
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
247,66
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
247,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3631616
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 715
Rozwiń więcej danych
343,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
343,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100300
Długość [mm]: 720
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
363,71
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
363,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100600
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
327,59
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
327,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27166
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
209,79
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
209,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27168
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
213,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
213,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
307,72
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
307,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8087
Długość [mm]: 724
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
331,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
331,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE013
Średnica [mm]: 30
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
223,59
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
223,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE015
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
269,88
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
269,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE165
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
235,97
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
235,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG4343100500
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
289,55
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
289,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343102700
Długość [mm]: 721
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
336,71
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
336,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190235
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
278,48
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
278,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6085
Długość [mm]: 630
Otwór o śr [mm]: 8.6
Rozwiń więcej danych
334,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
334,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55084
Długość [mm]: 622
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
331,04
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
331,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
222,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
222,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT THALIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT THALIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT THALIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT THALIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT THALIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT THALIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.