50 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
228,19
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
228,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432786
Długość [mm]: 625.7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
211,10
zł/szt.
Kraków: czw. 18.09
U ciebie: czw. 18.09
211,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
219,87
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
219,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27168
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
178,32
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
178,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE013
Średnica [mm]: 30
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
205,04
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
205,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250017
Długość [mm]: 715
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
173,16
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
173,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG4343100600
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
212,49
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
212,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
240,66
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
240,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
311,78
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
311,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492467
251,89
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
251,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3631617
Strona zabudowy: Z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
303,63
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
303,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3667611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
385,00
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
385,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190235
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
278,48
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
278,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190231
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
247,43
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
247,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC6085
Długość [mm]: 630
Otwór o śr [mm]: 8.6
Rozwiń więcej danych
336,52
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
336,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490778
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
184,84
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
184,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490321
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 715
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE014
Ilość zębów: 21
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
195,77
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
195,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE015
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
208,14
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
208,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE165
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
206,60
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
206,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT THALIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT THALIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT THALIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT THALIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT THALIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT THALIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.