57 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
249,24
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
249,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,58
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
215,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG4343100300
Długość [mm]: 720
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
363,71
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
363,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100600
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
327,59
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
327,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100500
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
289,55
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
289,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343102700
Długość [mm]: 721
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
336,71
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
336,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
042116144980009
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 626
Rozwiń więcej danych
270,42
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
270,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6085
Długość [mm]: 630
Otwór o śr [mm]: 8.6
Rozwiń więcej danych
334,22
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
334,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR441229
Długość [mm]: 723.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
242,16
zł/szt.
Kraków: pt. 21.03
U ciebie: pt. 21.03
242,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432786
Długość [mm]: 625.7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
211,10
zł/szt.
Kraków: pt. 21.03
U ciebie: pt. 21.03
211,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
212,31
zł/szt.
Kraków: pt. 21.03
U ciebie: pt. 21.03
212,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250579
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
267,57
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
267,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1292
Długość [mm]: 735
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
454,98
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
454,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8087
Długość [mm]: 724
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
343,38
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
343,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27167
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
247,66
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
247,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492467
251,86
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
251,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490321
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 715
Rozwiń więcej danych
172,43
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
172,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3678611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 623
Rozwiń więcej danych
260,64
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
260,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE014
Ilość zębów: 21
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
254,50
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
254,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MET7210025
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 625.7
Rozwiń więcej danych
429,61
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
429,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT THALIA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT THALIA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT THALIA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT THALIA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT THALIA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT THALIA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.