56 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
230,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
230,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042116144980016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
224,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
210,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
210,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432786
Długość [mm]: 625.7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
216,41
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
216,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250373
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
272,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
272,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55084
Długość [mm]: 622
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
312,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55087
Długość [mm]: 881
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
344,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55142
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
281,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
281,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
314,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
314,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
241,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
243,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
243,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG4343100600
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
214,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
214,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
326,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
MAG302004190231
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
249,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
249,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190232
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
282,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190235
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
281,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
281,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE015
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
210,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 22.08
210,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL3631617
Strona zabudowy: Z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
306,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
306,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL3667611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
388,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
388,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27166
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
189,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
189,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT THALIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT THALIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT THALIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT THALIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT THALIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT THALIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.