55 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
256,70
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
256,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
217,84
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
217,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
243,00
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
243,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
360,11
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
360,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6085
Długość [mm]: 630
Otwór o śr [mm]: 8.6
Rozwiń więcej danych
334,83
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
334,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK55142
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
300,13
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
300,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980043
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 728
Rozwiń więcej danych
241,01
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
241,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR432972
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
170,52
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
170,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR438127
Długość [mm]: 715
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
205,51
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
205,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
217,46
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
217,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWRE165
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
200,99
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
200,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55087
Długość [mm]: 881
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
344,69
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
344,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN40P9019JPN
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
150,13
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
150,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG4343100300
Długość [mm]: 720
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
264,15
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
264,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100600
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
238,16
zł/szt.
Kraków: wt. 01.07
U ciebie: wt. 01.07
238,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
285,77
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
285,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0510490778
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
186,64
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
186,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250395
Długość [mm]: 728
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
232,45
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
232,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250579
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
270,18
zł/szt.
Kraków: pon. 30.06
U ciebie: pon. 30.06
270,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR430706
Długość [mm]: 712
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
197,25
zł/szt.
Kraków: czw. 03.07
U ciebie: czw. 03.07
197,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT THALIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT THALIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT THALIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT THALIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT THALIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT THALIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.