59 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
249,24
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
249,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,58
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
215,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG4343100300
Długość [mm]: 720
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
363,71
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
363,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100600
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
327,59
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
327,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343100500
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
289,55
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
289,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343102700
Długość [mm]: 721
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
336,71
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
336,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8087
Długość [mm]: 724
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
331,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
331,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
211,50
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
211,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR470829
Długość [mm]: 723.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
263,57
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
263,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR432786
Długość [mm]: 625.7
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
210,28
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
210,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR441229
Długość [mm]: 723.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
241,24
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
241,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190235
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
278,48
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
278,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250150
Długość [mm]: 623
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
178,38
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
178,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250579
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
267,57
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
267,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470830
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
219,44
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
219,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
215,09
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
215,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490778
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
184,80
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
184,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT27166
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
189,95
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
189,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250261
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
213,30
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
213,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042116144980016
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 712
Rozwiń więcej danych
222,46
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
222,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT THALIA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT THALIA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT THALIA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT THALIA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT THALIA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT THALIA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.