15 produktów
Wybierz auto
0499250280
Długość [mm]: 602
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
254,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
254,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250263
Długość [mm]: 724
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
215,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
215,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55087
Długość [mm]: 881
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
413,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
413,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
358,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
358,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
463,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
463,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499250373
Długość [mm]: 864
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
269,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6085
Długość [mm]: 630
Otwór o śr [mm]: 8.6
Rozwiń więcej danych
334,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
334,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE015
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
269,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
269,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR441229
Długość [mm]: 723.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
244,50
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
244,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
206,63
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
206,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK55084
Długość [mm]: 622
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
331,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR470830
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
222,41
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
222,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250261
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
213,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
213,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250401
Długość [mm]: 629
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
199,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456696
Długość [mm]: 866
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
312,32
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
312,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT THALIA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT THALIA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT THALIA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT THALIA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT THALIA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT THALIA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.