8 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC7745
Długość [mm]: 693.5
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
477,31
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
477,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT27061
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1020
Rozwiń więcej danych
405,78
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
405,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 057,57
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
1 057,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
SKFVKJC7748
Długość [mm]: 1018
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
487,68
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
487,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB306724
Długość [mm]: 1018
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
1 141,33
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
1 141,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182963
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 10.358
Rozwiń więcej danych
364,52
zł/szt.
Kraków: pon. 10.02
U ciebie: pon. 10.02
364,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181902
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 8.282
Rozwiń więcej danych
431,00
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
431,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202548
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
335,69
zł/szt.
Kraków: wt. 11.02
U ciebie: wt. 11.02
335,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TRAFIC III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TRAFIC III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TRAFIC III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT TRAFIC III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TRAFIC III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TRAFIC III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.