40 produktów
Wybierz auto
217,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP202518
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 5-biegowa
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
209,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
209,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190099
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
261,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8166
Długość [mm]: 632
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
395,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
395,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190235
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
278,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
278,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250095
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
239,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
239,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC6095
Długość [mm]: 741
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
392,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
392,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2752
Długość [mm]: 741
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
255,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE015
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
208,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
208,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250359
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
256,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4132
Długość [mm]: 501.5
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
338,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
338,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC4133
Długość [mm]: 875
Wymiar gwintu: M10x1.5
Rozwiń więcej danych
369,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
369,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491777
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
296,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
296,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491776
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
315,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK55172
Długość [mm]: 618.2
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23
Rozwiń więcej danych
473,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
473,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980040
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
286,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8954
Długość [mm]: 603
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
450,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
450,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVV043
259,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
259,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170786
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
271,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 14.11
271,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491684
Długość [mm]: 741
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
235,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TWINGO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TWINGO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TWINGO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT TWINGO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TWINGO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TWINGO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.