Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do RENAULT TWINGO

50 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

342,43

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

342,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 618.2

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

468,99

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

468,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 631.1

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

537,63

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

537,63

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 745

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

212,81

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

212,81

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 737

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

307,17

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

307,17

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 611

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

311,60

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

311,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 741

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,33

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

235,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

292,81

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

292,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 623

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

213,22

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

213,22

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 629

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

385,00

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

385,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

264,47

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

264,47

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 745

Wymiar gwintu: M20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,94

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

228,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 623

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,64

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

260,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 745

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

329,78

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

329,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Długość [mm]: 741

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

260,38

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

260,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 501.5

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

341,59

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

341,59

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 875

Wymiar gwintu: M10x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

375,06

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

375,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 726

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

366,84

zł/szt.

Kraków: wt. 25.02

U ciebie: wt. 25.02

366,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 629

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

211,50

zł/szt.

Kraków: pt. 28.02

U ciebie: pt. 28.02

211,50

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

269,88

zł/szt.

Kraków: śr. 26.02

U ciebie: śr. 26.02

269,88

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT TWINGO

Wał napędowy w samochodzie RENAULT TWINGO – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie RENAULT TWINGO?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TWINGO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie RENAULT TWINGO?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TWINGO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie RENAULT TWINGO – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TWINGO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie RENAULT TWINGO

W pojazdach RENAULT TWINGO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TWINGO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

RENAULT TWINGO – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TWINGO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.