Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do RENAULT TWINGO I

31 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa STARLINE 36.67.611

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 629

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

385,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

385,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190235

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

278,48

zł/szt.

Kraków: pon. 19.05

U ciebie: pon. 19.05

278,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0786

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,51

zł/szt.

Kraków: pon. 19.05

U ciebie: pon. 19.05

296,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS39061

Długość [mm]: 624

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

223,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 301900

Długość [mm]: 745

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

333,04

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

333,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa HART 421 003

Długość [mm]: 742.9

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,99

zł/szt.

Kraków: śr. 21.05

U ciebie: śr. 21.05

263,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250308

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 737

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,99

zł/szt.

Kraków: pon. 19.05

U ciebie: pon. 19.05

312,99

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250307

Długość [mm]: 623

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

217,47

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

217,47

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190100

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

292,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

292,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 508

Długość [mm]: 737

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

213,77

zł/szt.

Kraków: śr. 21.05

U ciebie: śr. 21.05

213,77

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 6095

Długość [mm]: 741

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

382,03

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

382,03

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 2752

Długość [mm]: 741

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,23

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

249,23

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

293,15

zł/szt.

Kraków: pon. 19.05

U ciebie: pon. 19.05

293,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250438

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

327,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

327,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 446 789

Długość [mm]: 629

Wymiar gwintu: M20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,40

zł/szt.

Kraków: śr. 21.05

U ciebie: śr. 21.05

216,40

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GENERAL RICAMBI RE3365

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

338,65

zł/szt.

Kraków: pon. 19.05

U ciebie: pon. 19.05

338,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 54,66 zł

Półoś napędowa MEYLE 16-14 498 0046

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 723.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

273,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

273,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 16-14 498 0040

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 629

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

282,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 16.05

282,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 449 129

Długość [mm]: 623

Wymiar gwintu: M20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

189,53

zł/szt.

Kraków: śr. 21.05

U ciebie: śr. 21.05

189,53

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250095

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

252,33

zł/szt.

Kraków: pon. 19.05

U ciebie: pon. 19.05

252,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT TWINGO I

Wał napędowy w samochodzie RENAULT TWINGO I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie RENAULT TWINGO I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TWINGO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie RENAULT TWINGO I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TWINGO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie RENAULT TWINGO I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TWINGO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie RENAULT TWINGO I

W pojazdach RENAULT TWINGO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TWINGO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

RENAULT TWINGO I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TWINGO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.