31 produktów
Wybierz auto
SRL3667611
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
385,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
385,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190235
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
278,48
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
278,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170786
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
296,51
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
296,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
223,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
223,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
333,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
333,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
HAR421003
Długość [mm]: 742.9
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
263,99
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
263,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250308
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 737
Rozwiń więcej danych
312,99
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
312,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250307
Długość [mm]: 623
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
217,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
217,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190100
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
292,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
292,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442508
Długość [mm]: 737
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
213,77
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
213,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC6095
Długość [mm]: 741
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
382,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
382,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC2752
Długość [mm]: 741
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
249,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
249,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVV043
293,15
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250438
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
327,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
327,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
216,40
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
216,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GENRE3365
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
338,65
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
338,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
MEY16144980046
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 723.5
Rozwiń więcej danych
273,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
273,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980040
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
282,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 16.05
282,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449129
Długość [mm]: 623
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
189,53
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
189,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250095
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,33
zł/szt.
Kraków: pon. 19.05
U ciebie: pon. 19.05
252,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TWINGO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TWINGO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TWINGO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT TWINGO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TWINGO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TWINGO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.