32 produktów
Wybierz auto
MAX491683
Długość [mm]: 623
Otwór o śr [mm]: 8.6
Rozwiń więcej danych
192,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
192,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY16144980040
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
291,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4343102100
Długość [mm]: 745
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
212,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449129
Długość [mm]: 623
Wymiar gwintu: M20 x 1,5
Rozwiń więcej danych
186,83
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
186,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR421003
Długość [mm]: 742.9
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
260,21
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
260,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442508
Długość [mm]: 737
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
210,73
zł/szt.
Kraków: pon. 14.04
U ciebie: pon. 14.04
210,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490778
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 629
Rozwiń więcej danych
184,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
184,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491684
Długość [mm]: 741
Wymiar gwintu: M20x1.5
Rozwiń więcej danych
235,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
235,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
329,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
329,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
GENRE3365
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
338,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
338,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 54,66 zł
476,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
476,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499250307
Długość [mm]: 623
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21
Rozwiń więcej danych
217,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
217,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250308
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 737
Rozwiń więcej danych
312,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
312,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250095
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
252,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
252,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190235
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
278,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
278,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY16144980046
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 723.5
Rozwiń więcej danych
282,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499250102
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
241,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499250438
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
327,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWRE015
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
269,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
269,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN40P9019JPN
Długość [mm]: 624
Wymiar gwintu: M20x1,5
Rozwiń więcej danych
145,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
145,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TWINGO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TWINGO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TWINGO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach RENAULT TWINGO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TWINGO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TWINGO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.