Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do RENAULT TWINGO I

27 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

GSP
HART
MAGNETI MARELLI
MAXGEAR
LPR
MEYLE
NTY
GENERAL RICAMBI
JPN
METELLI
STARLINE
Półoś napędowa HART 421 003

Długość [mm]: 742.9

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

257,94

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

257,94

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 449 129

Długość [mm]: 623

Wymiar gwintu: M20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

185,26

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

185,26

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS39061

Długość [mm]: 624

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

223,88

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

223,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1684

Długość [mm]: 741

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

235,33

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 36.67.611

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 629

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

385,00

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

385,00

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 442 508

Długość [mm]: 737

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

208,91

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

208,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 437 398

Długość [mm]: 745

Wymiar gwintu: M20 x 1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

228,94

zł/szt.

Kraków: śr. 17.09

U ciebie: śr. 17.09

228,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190100

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

292,82

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

292,82

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190235

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

278,48

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

278,48

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0778

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 629

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

184,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

184,84

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GENERAL RICAMBI RE3365

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

338,65

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

338,65

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 54,66 zł

Półoś napędowa NTY NPW-RE-015

Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny

208,14

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

208,14

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MEYLE 16-14 498 0040

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 629

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,07

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

286,07

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250308

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 737

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,45

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

293,45

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

277,70

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

277,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250095

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

239,07

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

239,07

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS39134

Długość [mm]: 626

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

217,08

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

217,08

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1683

Długość [mm]: 623

Otwór o śr [mm]: 8.6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

192,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

192,20

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250307

Długość [mm]: 623

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 21

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

238,30

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

238,30

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa METELLI 17-0786

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,51

zł/szt.

Kraków: pon. 15.09

U ciebie: pon. 15.09

296,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT TWINGO I

Wał napędowy w samochodzie RENAULT TWINGO I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie RENAULT TWINGO I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu RENAULT TWINGO I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie RENAULT TWINGO I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie RENAULT TWINGO I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie RENAULT TWINGO I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie RENAULT TWINGO I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie RENAULT TWINGO I

W pojazdach RENAULT TWINGO I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu RENAULT TWINGO I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

RENAULT TWINGO I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu RENAULT TWINGO I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.