Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT ALHAMBRA I

56 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa MAXGEAR 49-0331

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 507

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

245,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

245,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203023

Długość [mm]: 507

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

232,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

232,67

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305902

Strona zabudowy: Oś przednia

Otwór o śr [mm]: 10.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

633,24

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

633,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203022

Długość [mm]: 486

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

227,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

227,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS51061

Długość [mm]: 620

Wymiar gwintu: 16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

291,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

291,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JP GROUP 1143104680

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 583

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,72

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 27.06

316,72

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 1040

Długość [mm]: 621

Wymiar gwintu: M16x.15

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

446,13

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

446,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 20.45.610

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

488,81

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

488,81

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190280

Strona zabudowy: Oś przednia

314,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

314,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190008

Strona zabudowy: Oś przednia

365,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

365,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa KAMOKA VW111003

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 365

370,38

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

370,38

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190051

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

347,64

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

347,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 7004

Długość [mm]: 510

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

503,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

503,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305900

Strona zabudowy: Oś przednia

Wymiar gwintu: M8x83

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

504,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

504,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 303922

Długość [mm]: 491

Otwór o śr [mm]: 10.58

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

900,13

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

900,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa LÖBRO 303923

Długość [mm]: 577

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

977,49

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

977,49

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa GSP 261087

Długość [mm]: 506

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

284,93

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

284,93

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-0485

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna

Strona zabudowy: Oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

242,85

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 20.44.612

Strona zabudowy: Z prawej

Długość [mm]: 559

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

473,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

473,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa STARLINE 20.44.613

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 620

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

455,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

455,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT ALHAMBRA I

Wał napędowy w samochodzie SEAT ALHAMBRA I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT ALHAMBRA I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT ALHAMBRA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT ALHAMBRA I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT ALHAMBRA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT ALHAMBRA I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT ALHAMBRA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT ALHAMBRA I

W pojazdach SEAT ALHAMBRA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT ALHAMBRA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT ALHAMBRA I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT ALHAMBRA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.