56 produktów
Wybierz auto
0510490331
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
245,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203023
Długość [mm]: 507
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
232,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB305902
Strona zabudowy: Oś przednia
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
633,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
633,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203022
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
227,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
291,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
291,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143104680
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 583
Rozwiń więcej danych
316,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 27.06
316,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1040
Długość [mm]: 621
Wymiar gwintu: M16x.15
Rozwiń więcej danych
446,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
446,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL2045610
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
488,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
488,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190280
Strona zabudowy: Oś przednia
314,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190008
Strona zabudowy: Oś przednia
365,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
365,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438VW111003
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 365
370,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190051
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
347,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC7004
Długość [mm]: 510
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
503,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
503,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305900
Strona zabudowy: Oś przednia
Wymiar gwintu: M8x83
Rozwiń więcej danych
504,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
504,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
900,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
900,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
977,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
977,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499261087
Długość [mm]: 506
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
284,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
284,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490485
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
242,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
242,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRL2044612
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 559
Rozwiń więcej danych
473,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
473,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL2044613
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
455,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
455,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT ALHAMBRA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT ALHAMBRA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT ALHAMBRA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT ALHAMBRA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT ALHAMBRA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT ALHAMBRA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.