78 produktów
Wybierz auto
0499203023
Długość [mm]: 507
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
234,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490331
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
245,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203022
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
227,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
227,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
462,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
462,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305902
Strona zabudowy: Oś przednia
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
633,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
633,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
440,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
440,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52629
Długość [mm]: 478
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
277,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
282,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
282,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492260
Długość [mm]: 631
Otwór o śr [mm]: 8.4
Rozwiń więcej danych
222,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980143
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
343,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
343,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
264,13
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
264,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203385
372,94
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
372,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS2305
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
424,31
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
424,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499218009
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
259,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
259,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190280
Strona zabudowy: Oś przednia
314,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
314,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP203313OL
Długość [mm]: 794
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
351,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
351,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW036
Rodzaj przegubu: Połączenie statywy trónośnego, przegub równobieżny
262,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492561
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 491
Rozwiń więcej danych
262,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
262,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190008
Strona zabudowy: Oś przednia
365,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
365,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490314
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
255,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT ALHAMBRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT ALHAMBRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT ALHAMBRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT ALHAMBRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT ALHAMBRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT ALHAMBRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.