79 produktów
Wybierz auto
0510490331
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
242,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
242,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499203023
Długość [mm]: 507
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
204,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
204,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LOB305902
Strona zabudowy: Oś przednia
Otwór o śr [mm]: 10.2
Rozwiń więcej danych
627,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
627,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203022
Długość [mm]: 486
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
200,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
200,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC4592
Długość [mm]: 486.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
457,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
457,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC4620
Długość [mm]: 794.5
Otwór o śr [mm]: 10.5
Rozwiń więcej danych
436,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
436,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980636
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
335,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
335,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261065
Długość [mm]: 544
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
273,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
273,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499203065
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
88,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
88,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1143101600
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
340,40
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
340,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
619,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
619,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 355,79 zł
MAG302004190292
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
297,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
297,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261188
Długość [mm]: 487
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
240,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
240,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPRDS21067
Długość [mm]: 555
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
295,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
295,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX490485
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna
Strona zabudowy: Oś przednia
Rozwiń więcej danych
240,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
240,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
279,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
279,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52629
Długość [mm]: 478
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
274,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
274,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
LPRDS52641
Długość [mm]: 510
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Rozwiń więcej danych
369,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
369,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9610RA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 38
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
392,80
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
392,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980143
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
Długość [mm]: 507
Rozwiń więcej danych
340,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 03.10
340,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT ALHAMBRA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT ALHAMBRA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT ALHAMBRA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT ALHAMBRA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT ALHAMBRA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT ALHAMBRA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.