Łap rabaty za większy koszyk! 🔥

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT ALHAMBRA II

22 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa SKF VKJC 4592

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 4592

0369VKJC4592

Długość [mm]: 486.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

462,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

462,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 4620

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa SKF VKJC 4620

0369VKJC4620

Długość [mm]: 794.5

Otwór o śr [mm]: 10.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

440,89

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

440,89

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LÖBRO 305527

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305527

LOB305527

Długość [mm]: 630

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

625,91

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

625,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305659

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305659

LOB305659

Długość [mm]: 515

Otwór o śr [mm]: 10.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

772,43

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

772,43

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 356,00 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305526

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa LÖBRO 305526

LOB305526

Długość [mm]: 593

Otwór o śr [mm]: 8.2

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

595,37

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

595,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Kaucja: 355,79 zł

Półoś napędowa GSP 261188

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa GSP 261188

0499261188

Długość [mm]: 487

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

242,36

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

242,36

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203366

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa GSP 203366

0499203366

Długość [mm]: 794

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

346,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

346,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 844

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa HART 477 844

HAR477844

Długość [mm]: 477

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

341,36

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

341,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 482 948

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa HART 482 948

HAR482948

Długość [mm]: 494

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

341,36

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

341,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa LPR DS52629

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa LPR DS52629

LPRDS52629

Długość [mm]: 478

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

277,56

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

277,56

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2260

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2260

MAX492260

Długość [mm]: 631

Otwór o śr [mm]: 8.4

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

222,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

222,51

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 477 810

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa HART 477 810

HAR477810

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 587

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,40

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

409,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2561

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2561

MAX492561

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 491

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

262,35

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

262,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2562

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa MAXGEAR 49-2562

MAX492562

Długość [mm]: 792

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,95

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

308,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183633

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 183633

FEB183633

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 6.288

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

303,33

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

303,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190292

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190292

MAG302004190292

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

347,20

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

347,20

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 203313OL

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa GSP 203313OL

GSP203313OL

Długość [mm]: 794

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

351,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

351,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181212

-5% na zakupy od 199 zł

Wał napędowy FEBI BILSTEIN 181212

FEB181212

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 8.098

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

319,84

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: wt. 15.07

319,84

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 454 280

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa HART 454 280

HAR454280

Długość [mm]: 792

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,13

zł/szt.

Kraków: pt. 18.07

U ciebie: pt. 18.07

264,13

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202362

-5% na zakupy od 199 zł

Półoś napędowa GSP 202362

GSP202362

Długość [mm]: 587

Wymiar gwintu: M16x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

411,35

zł/szt.

Kraków: śr. 16.07

U ciebie: śr. 16.07

411,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT ALHAMBRA II

Wał napędowy w samochodzie SEAT ALHAMBRA II – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT ALHAMBRA II?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT ALHAMBRA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT ALHAMBRA II?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT ALHAMBRA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT ALHAMBRA II – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT ALHAMBRA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT ALHAMBRA II

W pojazdach SEAT ALHAMBRA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT ALHAMBRA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT ALHAMBRA II – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT ALHAMBRA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.