Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SEAT CORDOBA I

20 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Długość [mm]: 535

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

226,63

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

226,63

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 769

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,73

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

274,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 560

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

337,22

zł/szt.

Kraków: czw. 06.02

U ciebie: czw. 06.02

337,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 775

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

355,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

355,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 530

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

379,73

zł/szt.

Kraków: czw. 06.02

U ciebie: czw. 06.02

379,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 768

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,33

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

394,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 774

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,46

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

301,46

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 539.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,41

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

286,41

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej

Długość [mm]: 539.5, 539.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

216,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 768

Wymiar gwintu: M20x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

263,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

263,12

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 769

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

308,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 562

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

269,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

269,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 535

Wymiar gwintu: 20x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

245,44

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

245,44

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 540

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

227,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

227,85

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 561

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

330,85

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

330,85

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 774

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

243,17

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

243,17

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 562

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

235,31

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

235,31

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 535

Otwór o śr [mm]: 8.3

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

331,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

331,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 540

Otwór o śr [mm]: 8.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

335,62

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

335,62

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 774

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

216,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.02

216,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT CORDOBA I

Wał napędowy w samochodzie SEAT CORDOBA I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SEAT CORDOBA I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT CORDOBA I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SEAT CORDOBA I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT CORDOBA I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SEAT CORDOBA I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT CORDOBA I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SEAT CORDOBA I

W pojazdach SEAT CORDOBA I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT CORDOBA I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SEAT CORDOBA I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT CORDOBA I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.