77 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,64
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
212,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
253,17
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
253,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
346,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
346,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
408,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
408,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253002
Długość [mm]: 769
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
274,73
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
274,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499253001
Długość [mm]: 535
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
Rozwiń więcej danych
226,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
226,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWVW105
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
300,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
300,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261135
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
261,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
261,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
236,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
236,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462792
Długość [mm]: 730
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
294,86
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
294,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
313,08
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
313,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18307
Strona zabudowy: Z prawej
514,46
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
514,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
460,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
460,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1143107370
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 560
Rozwiń więcej danych
337,22
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
337,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1012
Długość [mm]: 775
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
355,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
355,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC1011
Długość [mm]: 535
Otwór o śr [mm]: 8.3
Rozwiń więcej danych
368,34
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
368,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8283
Długość [mm]: 853
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
347,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
347,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190012
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
303,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
303,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
367,84
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
367,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT CORDOBA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT CORDOBA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT CORDOBA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT CORDOBA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT CORDOBA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT CORDOBA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.