62 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
347,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
347,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
220,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB182587
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 6.356
Rozwiń więcej danych
289,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181993
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.816
Rozwiń więcej danych
291,25
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
291,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
328,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
328,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492484
255,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
506,27
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
506,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
344,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
256,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW069
Ilość zębów: 36
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
182,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
182,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261204
Długość [mm]: 461
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
283,24
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
283,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
432,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
432,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492614
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 763
Rozwiń więcej danych
263,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB182115
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 6.014
Rozwiń więcej danych
395,86
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
395,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
401,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
401,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW147
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 758
Rozwiń więcej danych
262,25
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
04211004980676
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 759
Rozwiń więcej danych
366,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
366,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
224,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
224,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT CORDOBA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT CORDOBA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT CORDOBA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT CORDOBA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT CORDOBA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT CORDOBA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.