63 produktów
Wybierz auto
0510490766
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499261063
Długość [mm]: 751
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
212,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
212,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY1004980629
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 751
Rozwiń więcej danych
346,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
346,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510490767
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 753
Rozwiń więcej danych
220,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
220,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC5072
Długość [mm]: 500
Otwór o śr [mm]: 8.5
Rozwiń więcej danych
412,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
412,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
SRL4016611
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 501
Rozwiń więcej danych
432,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
432,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18417
Strona zabudowy: Z lewej
500,92
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
500,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18403
Strona zabudowy: Z lewej
463,58
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
463,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261223
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
272,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8283
Długość [mm]: 853
Wymiar gwintu: M16x1.5
Rozwiń więcej danych
347,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
347,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR442514
Długość [mm]: 759
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
271,80
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
271,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP261135
Długość [mm]: 475
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
250,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
250,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWVW105
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
299,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
299,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB181993
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.816
Rozwiń więcej danych
297,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
297,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR436746
Długość [mm]: 501
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
176,13
zł/szt.
Kraków: pon. 10.03
U ciebie: pon. 10.03
176,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0400302004190110
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
367,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
367,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400302004190013
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
364,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
364,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS9628R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Śr. flanszy [mm]: 108
416,37
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
416,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499261078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
236,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.03
236,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP261204
Długość [mm]: 461
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
Rozwiń więcej danych
287,91
zł/szt.
Kraków: czw. 06.03
U ciebie: czw. 06.03
287,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SEAT CORDOBA II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SEAT CORDOBA II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SEAT CORDOBA II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SEAT CORDOBA II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SEAT CORDOBA II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SEAT CORDOBA II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.