24 produktów
Wybierz auto
GSP202625
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Rozwiń więcej danych
312,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
312,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP202624
Typ skrzyni biegów: At/mt
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Rozwiń więcej danych
310,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
310,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62833
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 49
Rozwiń więcej danych
460,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
460,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257004
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,29
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
247,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH6208833
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 49
Rozwiń więcej danych
423,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
423,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257167
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
264,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
264,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77006
Długość [mm]: 653
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
506,20
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
506,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77004
Długość [mm]: 674
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
621,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
621,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257086
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
225,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
225,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP299080
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
236,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
236,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0712RH413
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 338.3
Rozwiń więcej danych
637,38
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
637,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU052
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWSU050
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
308,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
308,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462049
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 652
Rozwiń więcej danych
208,39
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
208,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP250470
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 631
Rozwiń więcej danych
266,69
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
266,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP257166
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
234,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
234,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404DK77003
Długość [mm]: 918
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
631,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
631,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0404DK77005
Długość [mm]: 587
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25
Rozwiń więcej danych
580,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
580,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC6916
Długość [mm]: 640
Wymiar gwintu: M18x1.5
Rozwiń więcej danych
424,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
424,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADK889500
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 5.22
Rozwiń więcej danych
262,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
262,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI SWIFT, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI SWIFT można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI SWIFT jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach SUZUKI SWIFT półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI SWIFT, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI SWIFT są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.