Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do SUZUKI SWIFT IV

15 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa GSP 202625

Typ skrzyni biegów: At/mt

Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

312,57

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pon. 28.04

U ciebie: pon. 28.04

312,57

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 202624

Typ skrzyni biegów: At/mt

Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

310,15

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pon. 28.04

U ciebie: pon. 28.04

310,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JAPKO 62833

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 49

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

515,35

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

515,35

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 462 049

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 652

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

207,40

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pt. 02.05

U ciebie: pt. 02.05

207,40

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-1600

Długość [mm]: 640

Wymiar gwintu: M18x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

94,88

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pon. 28.04

U ciebie: pon. 28.04

94,88

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 257166

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

234,36

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pon. 28.04

U ciebie: pon. 28.04

234,36

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NPW-SU-050

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

308,78

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

308,78

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 250470

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 631

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

271,73

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

271,73

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 257210

Długość [mm]: 630

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 25

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

229,99

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pon. 28.04

U ciebie: pon. 28.04

229,99

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 257004

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

251,95

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

251,95

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 257086

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

225,17

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pon. 28.04

U ciebie: pon. 28.04

225,17

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 257167

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

249,03

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: pon. 28.04

U ciebie: pon. 28.04

249,03

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa SKF VKJC 6916

Długość [mm]: 640

Wymiar gwintu: M18x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

396,31

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

396,31

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BLUE PRINT ADK889500

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 5.22

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

276,60

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

276,60

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BLUE PRINT ADK889501

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 6.57

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

258,42

zł/szt.

Kup na raty 3-5x0%, RRSO 0%

Kraków: wt. 29.04

U ciebie: wt. 29.04

258,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUZUKI SWIFT IV

Wał napędowy w samochodzie SUZUKI SWIFT IV – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie SUZUKI SWIFT IV?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu SUZUKI SWIFT IV, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie SUZUKI SWIFT IV?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie SUZUKI SWIFT IV można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie SUZUKI SWIFT IV – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie SUZUKI SWIFT IV jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie SUZUKI SWIFT IV

W pojazdach SUZUKI SWIFT IV półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu SUZUKI SWIFT IV, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

SUZUKI SWIFT IV – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu SUZUKI SWIFT IV są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.