71 produktów
Wybierz auto
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
310,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
272,17
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
272,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259658
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
416,83
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
416,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
368,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259273
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
340,67
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
340,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
278,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6202276
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
286,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
286,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464361
Długość [mm]: 651.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
237,57
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
237,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0112AZT250LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 401.5
Rozwiń więcej danych
114,69
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
114,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0112CT220RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 391.5
Rozwiń więcej danych
161,10
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
161,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWTY075
463,36
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
463,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
647,87
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
647,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
NTYNPWTY174
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
428,65
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
428,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY060
248,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
248,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNWPTY009
69,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
69,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC6423
Długość [mm]: 956
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
416,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
416,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPTY010
61,93
zł/szt.
Kraków: pon. 14.07
U ciebie: pon. 14.07
61,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR471512
Długość [mm]: 925.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
267,65
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
267,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462184
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
236,16
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
236,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
267,68
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
267,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AVENSIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AVENSIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AVENSIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AVENSIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AVENSIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AVENSIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.