71 produktów
Wybierz auto
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
307,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
307,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0112CDT220RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 380
Rozwiń więcej danych
150,73
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
150,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190270
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
289,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
289,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
276,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
276,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
232,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
232,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299106
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
326,47
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
326,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259658
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
430,85
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
430,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259659
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 661
Rozwiń więcej danych
286,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
286,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
354,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
354,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259273
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
307,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
307,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492493
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
419,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
419,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0112AZT250LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 401.5
Rozwiń więcej danych
118,93
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
118,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0112ZZT251RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 698
Rozwiń więcej danych
148,57
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
148,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426GI276
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
255,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
255,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462184
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
226,09
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
226,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462036
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
356,38
zł/szt.
Kraków: pt. 24.10
U ciebie: pt. 24.10
356,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB183820
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 11.05
Rozwiń więcej danych
360,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
360,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491823
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
247,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.10
247,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV62262
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 957.5
Rozwiń więcej danych
490,33
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
490,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY074
262,25
zł/szt.
Kraków: śr. 22.10
U ciebie: śr. 22.10
262,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AVENSIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AVENSIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AVENSIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AVENSIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AVENSIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AVENSIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.