67 produktów
Wybierz auto
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
290,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259273
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
307,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259658
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
389,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
389,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
428,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
428,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
275,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6202276
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
287,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305422
Długość [mm]: 1002
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
820,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
820,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
661,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
661,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 73,80 zł
BGADS7608L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Długość 1 [mm]: 610
421,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
421,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7609L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 20
Rozwiń więcej danych
371,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
371,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0112CDT220RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 380
Rozwiń więcej danych
230,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
230,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWTY174
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
452,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
452,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190268
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
302,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
302,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0112AZT250LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 401.5
Rozwiń więcej danych
208,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
208,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
350,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
350,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62276
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
309,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
309,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62287
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 919
Rozwiń więcej danych
542,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
542,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62262
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 957.5
Rozwiń więcej danych
508,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
508,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
351,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
351,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY063
455,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 05.02
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AVENSIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AVENSIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AVENSIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AVENSIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AVENSIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AVENSIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.