74 produktów
Wybierz auto
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
310,92
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
310,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
365,04
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
365,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299106
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
355,01
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
355,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190270
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
292,24
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
292,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
247,83
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
247,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
278,98
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
278,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259273
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
310,49
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
310,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259659
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 661
Rozwiń więcej danych
292,36
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
292,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7617R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
799,02
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
799,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492493
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
423,62
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
423,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491208
Strona zabudowy: Z prawej
Długość [mm]: 957.5
Rozwiń więcej danych
396,62
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
396,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491207
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 615
Rozwiń więcej danych
299,99
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
299,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491823
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
277,18
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
277,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0112AZT250LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 401.5
Rozwiń więcej danych
120,09
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
120,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0112ZZT251RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 698
Rozwiń więcej danych
Produkt niedostępny
Szukaj podobnych
JAV62275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
378,90
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
378,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3873
Długość [mm]: 652
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
515,20
zł/szt.
Kraków: wt. 19.08
U ciebie: wt. 19.08
515,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464662
Długość [mm]: 957.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
319,71
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
319,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY074
264,79
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
264,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY063
459,87
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
459,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AVENSIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AVENSIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AVENSIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AVENSIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AVENSIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AVENSIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.