72 produktów
Wybierz auto
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
294,07
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
294,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259659
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 661
Rozwiń więcej danych
301,25
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
301,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
269,55
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
269,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
361,57
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
361,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
276,30
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
276,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259273
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
337,40
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
337,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259658
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
389,22
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
389,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
357,72
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
357,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62276
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
330,04
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
330,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
641,64
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
641,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
HAR462185
Długość [mm]: 958
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
259,63
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
259,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464435
Długość [mm]: 638.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
225,99
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
225,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0112AZT250LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 401.5
Rozwiń więcej danych
113,59
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
113,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
653,82
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
653,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
BGADS7608L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Długość 1 [mm]: 610
437,91
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
437,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7617R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
791,34
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
791,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
373,67
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
373,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492492
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
239,50
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
239,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492495
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
288,49
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
288,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491822
Długość [mm]: 1004
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
310,27
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
310,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AVENSIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AVENSIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AVENSIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AVENSIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AVENSIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AVENSIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.