39 produktów
Wybierz auto
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
290,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
290,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
428,41
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
428,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259273
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
307,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
307,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
275,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
275,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259172
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
396,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
396,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
350,21
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
350,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0112ZZT251RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 698
Rozwiń więcej danych
182,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
182,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
263,83
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
263,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
05500112ZZT251LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 425.2
Rozwiń więcej danych
389,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
389,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0112AZT250LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 401.5
Rozwiń więcej danych
208,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
208,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499259207
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
230,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462036
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
367,05
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
367,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR474241
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
275,50
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
275,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299106
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
421,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
421,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259078
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
266,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY060
253,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
253,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY075
458,91
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
458,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY074
313,25
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
313,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
245,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV62275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
351,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
351,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AVENSIS II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AVENSIS II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AVENSIS II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AVENSIS II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AVENSIS II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AVENSIS II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.