40 produktów
Wybierz auto
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
294,07
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
294,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299107
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
269,55
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
269,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
276,30
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
276,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259519
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
361,57
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
361,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259273
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
337,40
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
337,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491853
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
220,61
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
220,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES0112AZT250LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 401.5
Rozwiń więcej danych
113,59
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
113,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR464429
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.4
Rozwiń więcej danych
267,73
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
267,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492493
Długość [mm]: 972
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
419,54
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
419,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWPTY009
69,04
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
69,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499259172
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
420,49
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
420,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7617R
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
791,34
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
791,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7608L
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 24
Długość 1 [mm]: 610
437,91
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
437,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
373,67
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
373,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492492
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
239,50
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
239,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWTY075
458,91
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
458,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7609L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 20
Rozwiń więcej danych
385,37
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
385,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464361
Długość [mm]: 651.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
238,71
zł/szt.
Kraków: czw. 05.06
U ciebie: czw. 05.06
238,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FEB183786
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 7.134
Rozwiń więcej danych
252,88
zł/szt.
Kraków: pon. 02.06
U ciebie: pon. 02.06
252,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY174
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna 6-biegowa
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
424,52
zł/szt.
Kraków: wt. 03.06
U ciebie: wt. 03.06
424,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AVENSIS II, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AVENSIS II można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AVENSIS II jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AVENSIS II półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AVENSIS II, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AVENSIS II są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.