21 produktów
Wybierz auto
0499259658
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
389,22
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
389,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259659
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 661
Rozwiń więcej danych
301,25
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
301,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305422
Długość [mm]: 1002
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
820,38
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
820,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
0499259589
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 1004
Rozwiń więcej danych
427,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
427,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259552
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 958
Rozwiń więcej danych
278,08
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
278,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259520
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 620
Rozwiń więcej danych
249,69
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
249,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC6423
Długość [mm]: 956
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
418,93
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
418,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
661,25
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
661,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 73,80 zł
NTYNPWTY063
455,45
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
455,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491822
Długość [mm]: 1004
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
310,27
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
310,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491823
Długość [mm]: 625
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
274,50
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
274,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492496
Typ skrzyni biegów: 6at/6mt
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
544,03
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
544,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492495
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
288,49
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
288,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
LOB305421
Długość [mm]: 1004
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
727,71
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
727,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
648,93
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
648,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 79,95 zł
HAR462184
Długość [mm]: 620
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
229,66
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
229,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190270
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
317,64
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
317,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492606
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 1003
Rozwiń więcej danych
302,16
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
302,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6450
Długość [mm]: 673
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
371,45
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
371,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259553
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 675
Rozwiń więcej danych
291,77
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
291,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA AVENSIS III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA AVENSIS III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA AVENSIS III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA AVENSIS III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA AVENSIS III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA AVENSIS III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.