56 produktów
Wybierz auto
ASH6202281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
286,93
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
286,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
310,92
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
310,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492499
Długość [mm]: 633.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
193,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
193,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499259505
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
258,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
632,96
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
632,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 66,25 zł
0499259205
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
245,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
245,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499259531
Długość [mm]: 924
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
320,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP208016
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
277,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
277,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
278,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491853
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
222,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
222,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491889
Długość [mm]: 663
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
247,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC8534
Długość [mm]: 661
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
321,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
321,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8535
Długość [mm]: 942
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
390,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
390,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8536
Długość [mm]: 664
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
590,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
590,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8537
Długość [mm]: 937
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
539,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
539,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69024
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 665
Rozwiń więcej danych
562,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
562,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69027
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 938
Rozwiń więcej danych
482,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
482,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 941
Rozwiń więcej danych
353,69
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
353,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62282
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
584,21
zł/szt.
Kraków: pon. 25.08
U ciebie: pon. 25.08
584,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467047
Długość [mm]: 926
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
242,60
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
242,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA COROLLA, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA COROLLA można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA COROLLA jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA COROLLA półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA COROLLA, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA COROLLA są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.