-7% NA WYBRANE PRODUKTY!

Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do TOYOTA COROLLA IX

19 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Półoś napędowa ASHIKA 62-02-281

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 635

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

274,04

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

274,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2499

Długość [mm]: 633.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

193,68

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

193,68

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK69.023

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 662

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,08

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

301,08

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 259205

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

245,59

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

245,59

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAGNETI MARELLI 302004190267

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

270,24

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

270,24

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa ASHIKA 62-02-282

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

478,66

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

478,66

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

236,69

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

236,69

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa ASHIKA 62-02-283

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

395,96

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

395,96

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa BGA DS7610L

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Długość 1 [mm]: 635

421,86

zł/szt.

Kraków: śr. 25.06

U ciebie: śr. 25.06

421,86

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 469 729

Długość [mm]: 633.5

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,05

zł/szt.

Kraków: pt. 27.06

U ciebie: pt. 27.06

248,05

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 471 511

Długość [mm]: 915

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

286,76

zł/szt.

Kraków: pt. 27.06

U ciebie: pt. 27.06

286,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JAPKO 62283

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

482,27

zł/szt.

Kraków: śr. 25.06

U ciebie: śr. 25.06

482,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JAPKO 62281

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 635

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

333,21

zł/szt.

Kraków: śr. 25.06

U ciebie: śr. 25.06

333,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JAPKO 62282

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

556,75

zł/szt.

Kraków: śr. 25.06

U ciebie: śr. 25.06

556,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

279,32

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

279,32

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2501

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

339,04

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

339,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa GSP 259072

Długość [mm]: 634

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

259,70

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

259,70

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy SNR DK69.026

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 941

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

353,69

zł/szt.

Kraków: śr. 25.06

U ciebie: śr. 25.06

353,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JAPANPARTS GI-281

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 635

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

257,22

zł/szt.

Kraków: wt. 24.06

U ciebie: wt. 24.06

257,22

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA COROLLA IX

Wał napędowy w samochodzie TOYOTA COROLLA IX – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie TOYOTA COROLLA IX?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA COROLLA IX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie TOYOTA COROLLA IX?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA COROLLA IX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie TOYOTA COROLLA IX – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA COROLLA IX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie TOYOTA COROLLA IX

W pojazdach TOYOTA COROLLA IX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA COROLLA IX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

TOYOTA COROLLA IX – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA COROLLA IX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.