20 produktów
Wybierz auto
ASH6202281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
268,11
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
268,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492499
Długość [mm]: 633.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
191,81
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
191,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499259205
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
235,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
235,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG302004190267
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
267,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
267,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
324,54
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
324,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69026
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 941
Rozwiń więcej danych
362,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
362,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6202283
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
370,98
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
370,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
242,95
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
242,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH6202282
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
438,00
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
438,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR469729
Długość [mm]: 633.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
233,88
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
233,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAPGI283
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
366,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
366,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPGI282
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
393,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
393,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259072
Długość [mm]: 634
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
253,66
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
253,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69023
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 662
Rozwiń więcej danych
298,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
298,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62283
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
469,12
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
469,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62282
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
541,55
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
541,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7610L
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Długość 1 [mm]: 635
402,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
402,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY056
308,61
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492501
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
335,77
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
335,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY058
265,85
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
265,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA COROLLA IX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA COROLLA IX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA COROLLA IX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA COROLLA IX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA COROLLA IX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA COROLLA IX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.