19 produktów
Wybierz auto
ASH6202281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
268,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
268,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
04696202275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
290,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
290,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259505
Strona zabudowy: Z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
255,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
255,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
275,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
275,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259531
Długość [mm]: 924
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
326,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
326,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
324,54
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
324,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62275
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
351,34
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
351,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY149
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
373,52
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
373,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0426GI281
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
242,95
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
242,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491853
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
251,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
251,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492498
Długość [mm]: 924
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
319,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
319,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492497
Długość [mm]: 638.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
246,47
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
246,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR474241
Długość [mm]: 601
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
276,82
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
276,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259446
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
418,31
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
418,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR464275
Długość [mm]: 650
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
245,68
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
245,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462036
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 976
Rozwiń więcej danych
368,83
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
368,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462037
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 600
Rozwiń więcej danych
265,10
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
265,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190269
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
294,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
294,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0112ZNR10LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 427
Rozwiń więcej danych
171,07
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
171,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA COROLLA VERSO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA COROLLA VERSO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA COROLLA VERSO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA COROLLA VERSO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA COROLLA VERSO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA COROLLA VERSO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.