Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do TOYOTA HILUX

28 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

NTY
GSP
ASHIKA
JAPKO
FEBEST
FEBI BILSTEIN
HART
JAPANPARTS
MAGNETI MARELLI
MAXGEAR
Wał napędowy FEBI BILSTEIN 184387

Strona zabudowy: Oś przednia

Ciężar [kg]: 9.422

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

374,39

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

374,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa FEBEST 0114-KUN26

Strona zabudowy: Oś przednia

Długość [mm]: 635

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

798,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

798,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa HART 482 463

Długość [mm]: 630

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

292,40

zł/szt.

Kraków: wt. 16.09

U ciebie: wt. 16.09

292,40

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-TY-026

Strona zabudowy: Z tyłu

Długość [mm]: 1375

872,75

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

872,75

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-TY-028

Strona zabudowy: Z przodu

Numer seryjny: Nwn-ty-028

821,29

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

821,29

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-TY-030

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z przodu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

826,39

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

826,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa MAXGEAR 49-2503

Strona zabudowy: Oś przednia

267,54

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

267,54

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JAPANPARTS GI-285

Strona zabudowy: Oś przednia

304,27

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

304,27

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-TY-010

Strona zabudowy: Częsć przednia

Długość [mm]: 600

427,21

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

427,21

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy NTY NWN-TY-003

Strona zabudowy: Tył pojazdu

Długość [mm]: 1610

918,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

918,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy, napęd osi NTY NWN-TY-039

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Strona zabudowy: Z przodu

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

409,06

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

409,06

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JAPKO 62268

Strona zabudowy: Z lewej, z prawej

Długość [mm]: 532.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

539,87

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

539,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa JAPKO 62285

Strona zabudowy: Oś przednia

423,67

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

423,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa ASHIKA 62-02-285

Strona zabudowy: Oś przednia

331,77

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

331,77

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900472

Długość [mm]: 689

450,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

450,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900479

Długość [mm]: 597

450,55

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

450,55

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900484

Długość [mm]: 1375

492,23

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

492,23

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-TY-121

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Długość opakowania [cm]: 65.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

344,15

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

344,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Półoś napędowa NTY NPW-TY-081

Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach

Długość [mm]: 634

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

285,42

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

285,42

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wał napędowy GSP PS900481

Długość [mm]: 1616

866,16

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: pt. 12.09

866,16

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA HILUX

Wał napędowy w samochodzie TOYOTA HILUX – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie TOYOTA HILUX?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA HILUX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie TOYOTA HILUX?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA HILUX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie TOYOTA HILUX – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA HILUX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie TOYOTA HILUX

W pojazdach TOYOTA HILUX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA HILUX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

TOYOTA HILUX – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA HILUX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.