28 produktów
Wybierz auto
FEB184387
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 9.422
Rozwiń więcej danych
365,94
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
365,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62268
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Długość [mm]: 532.5
Rozwiń więcej danych
514,52
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
514,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259715OL
Długość [mm]: 633
Wymiar gwintu: M28x1,5
Rozwiń więcej danych
331,50
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
331,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAG302004190265
Strona zabudowy: Oś przednia
348,82
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
348,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482463
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
287,79
zł/szt.
Kraków: czw. 09.10
U ciebie: czw. 09.10
287,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6202268
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Długość [mm]: 532.5
Rozwiń więcej danych
422,32
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
422,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900482
Długość [mm]: 1570
875,85
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
875,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY010
Strona zabudowy: Częsć przednia
Długość [mm]: 600
427,21
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
427,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY081
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0114KUN26
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
798,61
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
798,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492503
Strona zabudowy: Oś przednia
267,54
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
267,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62285
Strona zabudowy: Oś przednia
403,81
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
403,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY026
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1375
872,75
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
872,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY030
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
826,39
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
826,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY031
Strona zabudowy: Z przodu
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
594,55
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
594,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY039
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPGI285
Strona zabudowy: Oś przednia
304,27
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
304,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900484
Długość [mm]: 1375
492,23
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
492,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY003
Strona zabudowy: Tył pojazdu
Długość [mm]: 1610
933,04
zł/szt.
Kraków: wt. 07.10
U ciebie: wt. 07.10
933,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259036
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 533
Rozwiń więcej danych
318,08
zł/szt.
Kraków: pon. 06.10
U ciebie: pon. 06.10
318,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA HILUX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA HILUX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA HILUX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA HILUX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA HILUX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA HILUX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.