28 produktów
Wybierz auto
FEB184387
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 9.422
Rozwiń więcej danych
374,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
374,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
FES0114KUN26
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
798,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
798,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR482463
Długość [mm]: 630
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
292,40
zł/szt.
Kraków: wt. 16.09
U ciebie: wt. 16.09
292,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY026
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1375
872,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
872,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY028
Strona zabudowy: Z przodu
Numer seryjny: Nwn-ty-028
821,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
821,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY030
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
826,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
826,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492503
Strona zabudowy: Oś przednia
267,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
267,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAPGI285
Strona zabudowy: Oś przednia
304,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
304,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY010
Strona zabudowy: Częsć przednia
Długość [mm]: 600
427,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
427,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY003
Strona zabudowy: Tył pojazdu
Długość [mm]: 1610
918,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
918,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY039
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Z przodu
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62268
Strona zabudowy: Z lewej, z prawej
Długość [mm]: 532.5
Rozwiń więcej danych
539,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
539,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62285
Strona zabudowy: Oś przednia
423,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
423,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH6202285
Strona zabudowy: Oś przednia
331,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900472
Długość [mm]: 689
450,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
450,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900479
Długość [mm]: 597
450,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
450,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900484
Długość [mm]: 1375
492,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
492,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY121
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość opakowania [cm]: 65.5
Rozwiń więcej danych
344,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
344,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY081
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]: 634
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSPPS900481
Długość [mm]: 1616
866,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 12.09
866,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA HILUX, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA HILUX można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA HILUX jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA HILUX półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA HILUX, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA HILUX są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.