Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do TOYOTA RAV 4

17 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Położenie osi 1, Długość [mm]: 636, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30...
306,56 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 1004, Wymiar gwintu: M22X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębieni...
481,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 2165, średnica zewnętrzna 1 [mm]: 46, średnica zewnętrzna 2 [mm]: 46, średnica...
1 185,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość [mm]: 1006, Wymiar gwintu: M22×1,5, Uzębienie z...
468,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Długość [mm]: 625, Wymiar gwintu: M22×1,5, Uzębienie ze...
381,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: tył pojazdu, Długość [mm]: 2280
1 200,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z tyłu, Długość [mm]: 2185
1 208,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Liczba drzwi: 5, Strona zabudowy: z tyłu, Długość [mm]: 1960
721,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z lewej, Oś przednia, Długość...
317,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 1006, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony ...
385,59 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 1006, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie zewnętrzne od strony ...
309,94 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Długość...
429,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: os przednia, z prawej, Dług...
510,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów, Strona zabudowy: oś przednia, z lewej, Dług...
429,17 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 626, Wymiar gwintu: M22X1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30, Uzębienie...
392,51 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 643, Wymiar gwintu: M22x1,5, Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26, Średnica ...
269,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna, Strona zabudowy: z prawej, Oś przednia, Długoś�...
335,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA

Wał napędowy w samochodzie TOYOTA RAV 4 – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie TOYOTA RAV 4?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA RAV 4, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie TOYOTA RAV 4?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA RAV 4 można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie TOYOTA RAV 4 – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA RAV 4 jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie TOYOTA RAV 4

W pojazdach TOYOTA RAV 4 półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA RAV 4, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

TOYOTA RAV 4 – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA RAV 4 są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.