13 produktów
Wybierz auto
NTYNWNTY022
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 2185
1 150,97
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 150,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY187
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
324,06
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
324,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY188
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
409,06
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
409,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNWNTY004
Strona zabudowy: Tył pojazdu
Długość [mm]: 2280
1 089,14
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 089,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69029
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 1006
Rozwiń więcej danych
468,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
468,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69030
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 625
Rozwiń więcej danych
381,44
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
381,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259622
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
316,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
316,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259622OL
Długość [mm]: 626
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
388,66
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
388,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259670
Strona zabudowy: Położenie osi 1
Długość [mm]: 636
Rozwiń więcej danych
312,46
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
312,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259518
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
331,73
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
331,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259518OL
Długość [mm]: 1004
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
477,14
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
477,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492464
Długość [mm]: 1006
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
385,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
385,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462034
Długość [mm]: 1006
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
309,94
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
309,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA RAV 4 III, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA RAV 4 III można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA RAV 4 III jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA RAV 4 III półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA RAV 4 III, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA RAV 4 III są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.