Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
16 produktów
Wybierz auto
SKFVKJC6535
Długość [mm]: 660
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
356,61
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
356,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
554,75
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
554,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
0499259493
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
235,54
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
235,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX492506
Długość [mm]: 992
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
401,99
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
401,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259494
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
289,82
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
289,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259657
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
255,40
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
255,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259662
Długość [mm]: 993
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
338,06
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
338,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8536
Długość [mm]: 664
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
640,17
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
640,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 661
Rozwiń więcej danych
293,18
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
293,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8537
Długość [mm]: 937
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
530,24
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
530,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY108
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
333,93
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
333,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY149
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
373,52
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
373,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
SNRDK69027
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 938
Rozwiń więcej danych
473,20
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
473,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477773
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
343,92
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
343,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467201
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
292,14
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
292,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492505
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
305,87
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
305,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA VERSO, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA VERSO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA VERSO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA VERSO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA VERSO, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA VERSO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.