18 produktów
Wybierz auto
SNRDK69025
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 661
Rozwiń więcej danych
305,24
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
305,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR477773
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 630
Rozwiń więcej danych
353,72
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
353,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC6535
Długość [mm]: 660
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
388,02
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
388,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8536
Długość [mm]: 664
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
590,30
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
590,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492505
Długość [mm]: 615
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
308,87
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
308,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492506
Długość [mm]: 992
Wymiar gwintu: M22x1,5
Rozwiń więcej danych
405,91
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
405,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492605
Długość [mm]: 945
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
327,69
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
327,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX492604
Długość [mm]: 664
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
218,18
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
218,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWTY108
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 612
Rozwiń więcej danych
294,86
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
294,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY149
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
377,15
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
377,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
577,01
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
577,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 356,00 zł
SNRDK69027
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 938
Rozwiń więcej danych
482,70
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
482,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259494
Długość [mm]: 938
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
292,64
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
292,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259493
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
277,85
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
277,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259657
Długość [mm]: 613
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
258,08
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
258,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259662
Długość [mm]: 993
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Rozwiń więcej danych
341,34
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
341,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC8537
Długość [mm]: 937
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
525,12
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
525,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR467201
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 613
Rozwiń więcej danych
300,42
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
300,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA VERSO , zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA VERSO można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA VERSO jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA VERSO półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA VERSO , w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA VERSO są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.