20 produktów
Wybierz auto
0510491752
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
288,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
288,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491754
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
256,39
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
256,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7605LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
322,04
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
322,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3889
Długość [mm]: 652
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
316,91
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
316,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADT389504
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.001
Rozwiń więcej danych
272,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
272,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY176
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 877
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3480
Długość [mm]: 865
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
438,76
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
438,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3888
Długość [mm]: 652
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
394,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
394,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259077
Długość [mm]: 877
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
296,64
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
296,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259011
Długość [mm]: 882
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
264,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
264,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259209
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
290,87
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
290,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299181
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
248,92
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
248,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYNPWTY179
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 876
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299180
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 864
Rozwiń więcej danych
297,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
297,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449126
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
200,94
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
200,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449128
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 864
Rozwiń więcej danych
199,39
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
199,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
197,91
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
197,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV62267
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
301,53
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
301,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADT389503
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.85
Rozwiń więcej danych
241,48
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
241,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP259208
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 884
Rozwiń więcej danych
258,74
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
258,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA YARIS I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA YARIS I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA YARIS I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA YARIS I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA YARIS I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA YARIS I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.