Powiadom mnie o dostępności

Wały i półosie napędowe do TOYOTA YARIS I

20 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

288,37

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

288,37

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

256,39

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

256,39

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

322,04

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

322,04

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 652

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,91

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

316,91

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Ciężar [kg]: 0.001

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

272,61

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

272,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 877

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

293,15

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

293,15

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 865

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

438,76

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

438,76

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 652

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

394,36

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

394,36

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 877

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

296,64

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

296,64

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 882

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

264,67

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

264,67

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

290,87

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

290,87

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia

Długość [mm]: 650

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

248,92

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

248,92

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 876

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

316,33

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

316,33

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 864

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

297,26

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

297,26

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 635

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

200,94

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

200,94

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Os przednia, z prawej

Długość [mm]: 864

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

199,39

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

199,39

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 652

Wymiar gwintu: M22x1.5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

197,91

zł/szt.

Kraków: pt. 24.01

U ciebie: pt. 24.01

197,91

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Długość [mm]: 650

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

301,53

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

301,53

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej

Ciężar [kg]: 4.85

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

241,48

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

241,48

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia

Długość [mm]: 884

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

258,74

zł/szt.

Kraków: śr. 22.01

U ciebie: śr. 22.01

258,74

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA YARIS I

Wał napędowy w samochodzie TOYOTA YARIS I – jak działa?

Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.

Jak wygląda wał napędowy w samochodzie TOYOTA YARIS I?

Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA YARIS I, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.

Jak wyglądają usterki wału napędowego w samochodzie TOYOTA YARIS I?

Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA YARIS I można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.

Półoś napędowa w samochodzie TOYOTA YARIS I – za co odpowiada?

Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA YARIS I jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.

Objawy usterki półosi napędowej w samochodzie TOYOTA YARIS I

W pojazdach TOYOTA YARIS I półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA YARIS I, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.

TOYOTA YARIS I – kiedy dochodzi do uszkodzenia półosi napędowych?

Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA YARIS I są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.