50 produktów
Wybierz auto
GSP259206
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
230,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
230,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX491731
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
325,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
325,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY178
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
296,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
296,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY179
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 876
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7605LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
318,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
318,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY175
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 640
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259345
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
276,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
276,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449126
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
209,00
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
209,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKJC3889
Długość [mm]: 652
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
320,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462043
Długość [mm]: 658
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
202,27
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
202,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
209,89
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
209,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299181
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
244,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV62250
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
351,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
351,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259636
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 896
Rozwiń więcej danych
255,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
255,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259011
Długość [mm]: 882
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
274,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
274,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259208
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 884
Rozwiń więcej danych
258,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
258,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY30144981001
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 632
Rozwiń więcej danych
324,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
324,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY185
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
385,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
385,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY30144981003
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 657
Rozwiń więcej danych
283,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
283,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR462041
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
222,79
zł/szt.
Kraków: wt. 08.04
U ciebie: wt. 08.04
222,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA YARIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA YARIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA YARIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA YARIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA YARIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA YARIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.