49 produktów
Wybierz auto
GSP259206
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
206,46
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
206,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP259636
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 896
Rozwiń więcej danych
253,17
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
253,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259343
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
259,29
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
259,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259635
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 655
Rozwiń więcej danych
306,53
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
306,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
346,92
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
346,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAV62267
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
315,62
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
315,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY115
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej
Rozwiń więcej danych
235,97
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
235,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
204,07
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
204,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462041
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
216,59
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
216,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462043
Długość [mm]: 658
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
196,66
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
196,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR449126
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
203,21
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
203,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
200,17
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
200,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456694
Długość [mm]: 546
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
151,80
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
151,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482469
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
204,81
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
204,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482470
Długość [mm]: 884
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
237,70
zł/szt.
Kraków: pt. 31.10
U ciebie: pt. 31.10
237,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0408170893
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
687,01
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
687,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY179
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 876
Rozwiń więcej danych
316,33
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
316,33
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY178
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 638
Rozwiń więcej danych
277,70
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7605RA
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Ilość zębów, obręcz abs: 48
Rozwiń więcej danych
384,24
zł/szt.
Kraków: śr. 29.10
U ciebie: śr. 29.10
384,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259011
Długość [mm]: 882
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
264,67
zł/szt.
Kraków: wt. 28.10
U ciebie: wt. 28.10
264,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA YARIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA YARIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA YARIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA YARIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA YARIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA YARIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.