41 produktów
Wybierz auto
GSP259206
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
211,78
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
211,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY30144981004
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 899
Rozwiń więcej danych
313,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7605LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
337,49
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
337,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259354
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 787
Rozwiń więcej danych
155,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
155,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
216,03
zł/szt.
Kraków: śr. 06.08
U ciebie: śr. 06.08
216,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
322,55
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
322,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259343
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
232,60
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
232,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP259345
Typ skrzyni biegów: Fully automatic/mt
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
254,04
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
254,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499299181
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 650
Rozwiń więcej danych
194,89
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
194,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499299180
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 864
Rozwiń więcej danych
276,04
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
276,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3888
Długość [mm]: 652
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
309,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
309,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
0369VKJC3889
Długość [mm]: 652
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
320,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
320,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259077
Długość [mm]: 877
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
261,07
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
261,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259208
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 884
Rozwiń więcej danych
264,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
264,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
GSP259209
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
249,30
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
249,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0499259352
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 546
Rozwiń więcej danych
155,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
155,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP259636
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 896
Rozwiń więcej danych
263,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
263,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY179
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 876
Rozwiń więcej danych
319,40
zł/szt.
Kraków: pon. 04.08
U ciebie: pon. 04.08
319,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449126
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
215,11
zł/szt.
Kraków: śr. 06.08
U ciebie: śr. 06.08
215,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR456694
Długość [mm]: 546
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
166,62
zł/szt.
Kraków: śr. 06.08
U ciebie: śr. 06.08
166,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA YARIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA YARIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA YARIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA YARIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA YARIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA YARIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.