45 produktów
Wybierz auto
GSP259206
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
225,93
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
225,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKJC3480
Długość [mm]: 865
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
436,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
436,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY176
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 877
Rozwiń więcej danych
293,15
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
293,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYNPWTY185
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
308,61
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
308,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
0408170892
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
686,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
686,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADT389503
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 4.85
Rozwiń więcej danych
247,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
247,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
204,08
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
204,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
258,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGADS7605LA
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.: 23
Rozwiń więcej danych
334,25
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
334,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKFVKJC3906
Długość [mm]: 653
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
549,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
549,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
HAR449126
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 635
Rozwiń więcej danych
207,22
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
207,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR482469
Długość [mm]: 670
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
208,85
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
208,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462041
Długość [mm]: 897
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
220,88
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
220,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HAR462043
Długość [mm]: 658
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 26
Rozwiń więcej danych
200,52
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
200,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV62250
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 24
Rozwiń więcej danych
368,76
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
368,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491729
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
285,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
285,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX491730
Długość [mm]: 655
Wymiar gwintu: M22x1.5
Rozwiń więcej danych
335,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510491752
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
244,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
244,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSP259057
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Strona zabudowy: Z lewej, oś przednia
Rozwiń więcej danych
251,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
251,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
0499259354
Strona zabudowy: Z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 787
Rozwiń więcej danych
165,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
165,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wał napędowy to część układu przeniesienia napędu, z którą można spotkać się w wielu samochodach z napędem na cztery koła, jak również pojazdach, w których moment obrotowy jest przekazywany na tylną oś. Jego zadaniem jest transport napędu z silnika do mostu napędowego, który następnie przekazuje go na koła jezdne. Dzięki temu komponentowi układ przeniesienia może poprawnie spełniać swoją funkcję i zapewniać odpowiednie warunki jazdy.
Wał napędowy odznacza się charakterystycznym, walcowatym kształtem. Do wykonania tej części wykorzystuje się stal lub aluminium, dzięki czemu wał jest bardzo wytrzymały. W większości przypadków wał stanowi pojedynczą, długą część, jednak można znaleźć także rozwiązania, w których poszczególne segmenty są połączone łożyskami. Komponent ten jest montowany do skrzyni biegów samochodu TOYOTA YARIS, zapewniając jej połączenie z osią napędową. Dzięki właściwej budowie i położeniu wał napędowy może skutecznie przekazywać moment obrotowy na koła, minimalizując przy tym wszelkie straty energii. To z kolei przekłada się na bezpieczną i płynną jazdę w dowolnych warunkach.
Wraz z usterką wału napędowego w aucie TOYOTA YARIS można zaobserwować charakterystyczne stukanie. Dźwięki dochodzą spod powierzchni samochodu i są bardzo dobrze słyszalne z siedzenia kierowcy, a ich natężenie wzrasta z przyspieszeniem samochodu. To najczęstszy znak, że należy przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu i upewnić się, że nie występują w nim żadne uszkodzenia.
Zadaniem półosi napędowych w samochodzie TOYOTA YARIS jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na koła pojazdu. Element ten łączy skrzynię biegów z piastą koła. Ponieważ przednie koła samochodów są skrętne, półosie napędowe muszą posiadać na swoich końcach przeguby, umożliwiające ruch skrętny w określonym zakresie. Ze względu na różne rodzaje napędów (przedni, tylny, 4x4) oraz różne rodzaje zawieszenia pojazdów, istnieje kilka typów powszechnie stosowanych półosi.
W pojazdach TOYOTA YARIS półosie napędowe są dość trwałym elementem układu napędowego. Nie znaczy to jednak, że nie ulegają one uszkodzeniom. Na zużycie eksploatacyjne narażone są przede wszystkim przeguby napędowe, zintegrowane z półosią. Objawy ich uszkodzenia są charakterystyczne – zazwyczaj przy skręcie kół występuje odgłos metalicznego stukania lub zgrzytu. Kierowcy samochodu TOYOTA YARIS, w którym doszło do usterki półosi napędowej lub jej elementów mogą także odczuwać drgania przenoszone na nadwozie.
Półosie i przeguby to elementy układu napędowego zużywające się eksploatacyjnie. W przypadku samochodu TOYOTA YARIS są jednak w stanie wytrzymać bardzo wysokie przebiegi, jeżeli pojazd jest użytkowany w odpowiedni sposób. Największym zagrożeniem dla półosi napędowych jest silne dodawanie gazu, kiedy koła pojazdu są skręcone. Przeguby są wówczas najbardziej obciążone. Istotna jest także kontrola stanu osłon przegubów – najlepiej kilka razy do roku. W niektórych pojazdach istnieje możliwość wymiany samych przegubów, w niektórych jednak konieczne jest zastąpienie całej półosi napędowej.